|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har köpt en 740 som PDC inte funkar på den piper direkt när man lägger i backen och slutar efter några sekunder lampan blinkar på knappen hela tiden som den ska men annars funkar den inte Är det någon som har några idéer MVH Danne | |
|
Någon givare är paj. Eller så är det glapp i kontakterna. Bara att demontera bakspoilern och kolla. Möjligen kan BMW se vilken av givarna som är trasiga. ///Coasthunter |
|
Ras.mus |
Skulle det vara den lilla el-boxen som styr PDC så köp inte nån ny på bmw, jag har en liggandes hemma i källaren... Den får du billigt! |
Svärd |
Min var sån när jag köpte min bil. Det visade sig att sensorerna bak var urkopplade. Nu funkar det perfekt sålänge dom är någorlunda rena. ///Martin |
|
Är det samma givare som på E34 ( vilket det troligen är)(dvs två stift): Ohm mät samtliga (losskopplade såklart), troligen ha rdu en som skiljer i motstånd, med 90% sannolikehet är den defekt, byt ( ca 700:-/st på BMW ( Obs att det skiljer mitten resp sida) Lycka till Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Hejsan Tack för alla förslag! Jag skall leta fel i helgen. Återkommer men svar efter helgen MVH Danne |
|
|
Hejsan Har kollat givarna hittar ej nåt fel Får kolla vidare MVH Danne |
|
|
Har du sensorer både bak och fram? Varför jag undrar är att min fd. E32 hade sensorer endast i bak pga. att någon snål person inte ersatte stötfångaren i fram efter ett byte vid skada. Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Hejsan PJ Jag har sensorer både bak och fram men hittar inte felet! hittar inte nått fel på sensorerna MVH Danne |
|
|
Jag har exakt samma fel på min 740ia -94. bmw740ial: Hittade du felet? |
|
| Jag hade samma fel på min bil och var in till BMW och gjorde ett DIS test som visade jordfel till en av givarna så det kan ju vara det som spökar,kommer inte ihåg vad verkstan tog för testet men det var billigt och man fick reda direkt på vilken givare det var som strulade. | |
|
Hej igen. Har vaknat upp igen. Jag har inte haft tid att skruva så mycke mä bilen, men nu har jag haft isär hela bakdelen och satt ihop den igen. Felet kvarstår som det har varit men det funkar som det ska någon gång ibland har kollat alla givare och det är inre fel på nån. Är det någon som har ett elschema på PDC MVH/ Danne |
|
|
Kolla här Länk Mvh. Patric, BMWCS #4598 Min E38 Länk |
|
|
Tack PJ Hoppas att jag hittar nåt i schemat MVH / Danne |
|
|
Hej PJ Dess värre så hittade inte jag nåt om PDC på nåt elschema. Kanske är jag blind tack ändå för besväret får fortsätta att leta MVH / Danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.