|
|
|
|---|---|
| Jag har en 525i -90 utan AC och har problem med fläktreglaget. Jag har plockat isär panelen och tittat på wirarna som sitter där. De tre wirarna som man ställer spjällen med är OK (blå, grön, röd.) Men det sitter även en wire på fläktreglaget som är trasig i sitt fäste, så den "följer bara med" när man vrider på fläktreglaget. Jag måste byta den wiren. Någon som vet hur man går tillväga? Verkar inte finnas någon tidigare tråd om just detta. Det är alltså Wire nr 2 på denna länk: Länk | |
| Menar du den Wiren som ska stänga spjällen när man vrider fläktreglaget till läge 0? Jag hade liknande problem och jag fick montera bort mittkonsolen för att komma åt bra där inne. | |
|
Man kan skruva bort handsfacket och plasten ovanför, samt på sidan av värmepaketet, då ser man vajern som kommer från fronten, man kan skruva lös fästet på värmepaketet så att vajern lossnar. Sen kan du försöka få loss vajern bakom fronten, och ta bort den och slänga på en ny. Annars kan du lossa allt annat från fronten och ta ut den med fläktvajern. Har aldrig gjort detta, vet ej heller om detta är bästa sättet, skriver bara vad jag minns i huvudet från i sommras när jag bytte värmepaket. //Mvh Simon |
|
|
jag har för mig att det första tipset Xtracrispy snackar om är det smidigaste och du inte harpytesmå fingrar eller vill riva hela fronten. Johan S Chassinummer:3527066 www.bimmer.se Länk Pappa till Beppe Morgan William |
|
| OK! Då ska jag försöka mig på detta så fort jag har tid. Tack för tipsen grabbar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.