AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.347

Hittade förmögenhet!

köpte en 316 förra veckan.
Städade ur den i morse då den va jävligt skitig hittade då ett kuvert med 1100kr
Soppa pengar???
Näe var nyss och lämnade tillbaka pengarna till den äldre herre som ägde bilen gissa om han vart glad, pengarna hade han tappat bort förra året när han julhandlade.........
Usch vad ärlig man är ibland jag som behövde ny stereo
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Otroligt ärligt, jag vet i fasiken om jag hade agerat på samma sätt. Hade bromsat upp värdeminskningen för en vecka eller så ;) Eloge till dig! Man kan hitta de mest konstiga saker i bilar.
En eloge till dig,starkt jobbat!
/R
Värdeminskning? nja jag köpte bilen för 4000
Har en känsla av att jag är sista ägaren på denna bil. Helt otroligt att den är besiktigad utan anmärkning det är en riktig sunkhög.
Härligt o se att de fortfarande finns så ärliga människor!!

///Schumi
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Suveränt bra gjort. Det finns hopp för mänskligheten ser jag nu. Super bra gjort!

mvh
kristain
Zt
312
Ztephan
Z3 Roadster 2.0 -99
E90 325i Sedan -05
Jag måste bara instämma med ovanstående.

Mycket bra gjort!
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
ETrettio: Starkt jobbat. Hade det varit mina pengar du hittat hade vi delat lika...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Applåd! Bra gjort ...
-BeeMWe-
Salut!

Jo, det var bra gjort.........om det nu var den förre ägarens pengar?
Litar faktiskt på gubben nyss fyllda 70
Deliq
Så härligt att läsa att det fortfarande finns ärliga människor i bland oss.

all heder åt dig ETrettio

M V H // Dennis L.

"Det är ofta dyrare att göra för lite än för mycket"
Fan vad glad jag blir när jag läser detta. Det kan uppmuntra andra att tänka likadant också. Hatten av för dig, min herre!
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
Men hallå! Du gjorde helt rätt, men hade jag sålt en bil till någon som kommer tillbaks med 1100:- så hade jag självklart delat lika! Tummen upp för dig ETrettio, men tummen ner för den äldre mannen... Snålt!

Henrik"M"
I det fallet tyckte jag det var oärligt av gubben att inte dela den hittade summan med dig, efter att du så nobelt återlämnat den.
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
_oärligt_ var kanske lite väl starkt ord? Möjligtvis kanske man skulle kunna sträcka sig till småsnålt. Pengarna verkar trots allt vara föregående ägares så det borde rimligtvis vara helt upp till honom vad han gör med dem, typ hittelön.

Men bra gjort av ETrettio, i vilket fall :) Må bilen hålla hela vintern för dig och inte bjuda på några överraskningar ;)

mvh
Anders
Den är redan såld fick 8000
Visa användare
140
HenrikM
BMW 525it -05
BMW 318it -02
ETrettio: Då får jag gratulera till en bra affär! Men hur gick det med känslan av att du var siste ägaren?... hehe

Henrik"M"
Lillbrorsans kompis tjatade och tjatade o ville köpa bilen och till rätt pris är allt till salu.......
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.