|
|
|
|---|---|
Borg |
Hejsan !! Skall inhandla en dragkrok till min nya bil 523ia T -00. Den har inte det instrumentet med textmeddelanden utan den med lampor som tänds om det skulle fela någonstans. Behöver jag således elsatsen med reläboxen eller går det bra utan??? Tacksam för svar!! |
|
Länk Länk Länk /Udo Dirkelsniff Länk |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du ska ALLTID ha Interface oavsett vilken datoruppsättning du har i bilen. ///MVH Hasso Länk |
|
Vad för krok ska du köpa ? Varning för Monoflex som jag köpte på Mekonomen. Det kärvar ibland i fattningen till kroken trots att det dryper av fett. Lägg till en tusenlapp och köp en original. Det satte jag på 523:an. Samma kvalite som resten av bilen. Dessutom fick man med en formpressad cellplasthållare till kroken. Monoflexen levereras med en röd plastpåse. M.v.h. Kentx |
|
| Kabelsatsen ska ALLTID vara BMW Original och ingenting annat! Kroken kan du köpa pirat om du vill, men prisskillnaden är inte så stor mot BMW Original. En släkting till mig monterade i Pirat kabelsats och Pirat krok på en 530iA -02 och den började dra tjuvström. | |
|
Har monterat orginal avtagbart drag och kabelstam från autoexperten.Fungerar klanderfritt (inga felmeddelanden på datorn).Instruktionen på kabelstamen är suveränt lätt förstå och då har jag aldrig monterat sånt själv förut.Däremot får man ha tungan rätt i mun när man ska montera draghistorien. SLUTSATS: odlar man pengar kör orginal annars funkar även PIRAT många gånger. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Original :)) JO,JO Monoflex tillverkar förmodlingen interfacekabelsatsen till BMW och till en hel hög andra dragfabrikat så de fungerar lika bra var du än köper dom. Det som skiljer dom åt är inkopplingen. Ett Bosaldrag med monoflexinterface fungerar helt perfekt, att det skulle dra tjuvström, är nog mera inkopplarens fel i så fall. Dessutom kostar satsen 1980 kr på BMW medans den ligger runt tusenlappen och originaldraget kostar 5300. 2001 år s prislista Jag hade allt på plats för under 3500 kr. en viss skillnad är det. Desutom är originalinkopplingen mera tidsödande och onödigt "krånglig" Dessutom är alla reservdelar oavsett var du köper dom som är tillverkade efter biltillverkarens specar eller bättre originaldel sedan oktober 2003:)) ///MVH Hasso Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.