|
|
|
|---|---|
|
Har läst lite trådar om hur man kan eftermontera och byta ut CD-spelare och TV/navi utr i E39 men undrar om det är Möjligt att byta ut min bandare till En TV/Navi modul, tex Widescreen modell från en nyare E39, det vill säga om man nu får tag på en sådan. Jag är lite sugen på att installera den lilla datorn för mp3 musik som nämns på en del ställen här. Aldrig mindre än 6 cylindrar | |
|
Jodå visst funkar det MEN det kostar så mycket att det troligen är en bättre ( och billigare) affär att byta till en bil MED navi, speciellt då 523ans elsystem troligen saknar en hel del av kablagen som krävs för navi ( kabel är dyrt, BMW kostnads medvetna) När det gäller MP3 kompabilitet TROR jag att det bara är E46ans navi som spelar MP3 ( samt Sony/Alpine växlare som kan ( med interface) kopplas till en BMW Business/Proffesional ( dock ej Reverse..)) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Välkommen Richard! Precis som ett av forume:ets colaste namn säger, är det inte billigt. Men om jag förstått dig rätt så har du redan navigation i din bil med den lilla skärmen och vill uppgradera så du kan se på film och spela mp3:or. Här har du ett av mina senaste dokument på att installera dator i bilen, den är på engelska och det förstår du säkert Länk Förfarandet är nästan identiskt på din bil. Har jag förstått det hela rätt? Hur som helst om du vill ha hjälp så är det bara fråga, jag skulle även kunna hjälpa dig med installationen. Tar en helg ungefär, fixar du ölen och alla saker så installerar vi inga problem. Mvh Kristian |
|
|
Dokumentet ovan finns i en svensk version också dock inte lika bra men ändå.. Länk mvh kristian |
|
|
Jaha det var ju inte direkt upplyftande. För det är ju tyvärr så att jag inte har en navi i nu, jag var kanske lite otydlig. Men jag antar att allt går väl att hitta på en väl sorterad skrotfirma med lite tur och rätt kontakter. Men som sagt det kanske blir lite dyrt iallafall. Jag som tänkte att det var en tämlig enkel sak att fixa när jag inhandlade bilen i för ca 4 veckor sedan med endast 6000 mil på mätaren. Kanske bättre att ta plan B med en typ Buisness eller Proffesional CD och en Ipod istället. Hyggligt Kristian att erbjuda en hjälpande hand till installationen. Kommer att ha det i åtanke om jag kommer på ett sätt att fixa det här. Och vad det gäller ölen så ska det inte var några problem. Aldrig mindre än 6 cylindrar |
|
|
Richard ett tips är att kolla på någon bra skrot, någon kan ju ha en krockad navi bil. För att du ska förstå storleken på jobbet rekomenderar jag att du kollar här. Länk Proceduren är ungefär lika för din bil. Jag eftermonterade hela klabbet på min bil, och det var lite halvjobbigt vissa stunder. Själv fick jag tag på en krockad bil, där de hade slängt hela klabbet och jag köpte allt riktigt billigt, sedan har jag bytt ut vissa komponeter till nyare saker som DVD osv.. Men det är klart det går. George på detta forum har gjort eftermontering på e39 vet jag. Mvh Kristian |
|
|
Richard: Om du vill kan jag maila över BMW:s instruktion för eftermontage av navi i din bil? /Johan Riktiga män kör sedan. |
|
|
Olja Jag är lite sugen på att försöka att eftermontera navi till min E39 528 -97. Och jag undrar lite fräckt om du skulle kunna maila över instruktionerna till mig... Håller tummarna. |
|
|
Skulle bli väldigt tacksam för de instruktion då kan man ju få en lite bättre överblik på vad som ska göras. Tack tack Aldrig mindre än 6 cylindrar |
|
| Länk | |
|
Någon som vet om det existerar samma instruktion som Länk fast till E39? Hur mycket ska man vara beredd att lägga ut för en begagnat komplett navi (16x9, MkIV, etc) inklusive kablaget? Någon annan förutom George som har installerad Navi på en icke navi- förberedd E39? Volvo Amazon |
|
|
Denna länk är till en E39 Touring. Tror visserligen att det är en US variant då nr på den inte stämmer med den intruktion som följer med om du köper en komplett sats i Sverige. Länk |
|
| 15.000:- är det inte lite dyrt för ett komplett navi system från en krockad E46? Fick detta pris från en skrot. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.