AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
797

E32 730i 91, missar och går dåligt ibland?

Ba
24
Baging
730i -91
Ok, irriterande fel.... IBLAND går han som en påse nötter. Svårstartad (tänder bara ibland och då hugger det emot ordentligt), missar, orolig tomgång, går bra på delgas hela registret, men gasar man bara en mm för mycket så varvar han inte mer än 4000 sen smäller och lever det om....

Det hjälper inte om den får bli varm förrän, och nu kommer det konstiga, man stänger av och låter stå en stund (5-10 min), sen går den klockrent som allt vore ok??

Tips....nån?? :-)

Mvh /Stefan
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Provat att koppla loss batteriet? så nollställer du alla register i databoxarna, se om problemet kvarstår efter ca 5 mils körning.

Motorn bör vara kall (varför vet jag inte), koppla loss batteriet i minst 20 min. Se upp så du inte låser med deadlock innan du kopplar från batteriet, för då får du inte upp dörrarna igen utan ström.

4 Cylindrar är 2 för lite!
Ba
24
Baging
730i -91
Har haft batteriet bortkopplat i stort sett hela sommaren, så det borde ju räcka, däremot har jag inte kört någon längre sträcka efter det. Skall prova! Tack.

Mvh /Stefan
Ba
24
Baging
730i -91
Nix, 7-8 mil senare ingen skillnad....
Det är mysko, för den går hur bra som helst ibland. Det finns ingen logik i felets uppkomst.....

Mvh /Stefan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.