AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.509

Ohyra även hos mig!

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Hade påhälsning i kväll mellan kl 21.00 och 21.30 2 st pundare var framme i mörkret och var mycket intresserad av min 750, dock var dem inte så talföra utan snarare mycket skygga då svinen fick mycket bråttom när min far kom ut. Vad jag kan se har de ej hunnit göra något med bilen, de skulle kanske bara reka??

Om detta har något samband med att jag har bilen ute på annons eller att den lades upp i detta läsargallari igår vet jag ej, men det är lätt att dra slutsatser.

UPPMANING!

Om de skyldiga av någon anledning ser detta ber jag er med hänsyn till allas bästa ett hålla er borta i från min BMW 750!!!! Jag vill härmed klargöra att jag ej längre tar ansvar för mina handlingar om jag kommer på gärningsmänen på bar gärning!!!!!

Moderator, ta ej bort detta inlägg det är för allas bästa jag delger denna information!!!

BMW CS #5139
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag vill även tillägga att en röd Volvo 440/460 sågs i samband med detta så om någon vet något är ni välkomna att höra av er 0733-853850

BMW CS #5139
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
NaCKskått Direkt!
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Om man är lite rädd om sin dyrgrip skall man nog inte visa upp sina regskyltar på bilder på nätet - det är ju bara att ge tjuvarna en shoppinglista av schyssta bilar med adresserna där man kan hitta dem.

Det är väldigt enkelt att blanka eller förvränga sina skyltar i t ex photoshop så att de är oläsliga - ett viktigt säkerhetsmoment!!

/bfg
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Håller med bfg. Vissa tycker att det är larvigt att mörka skyltarna men för allas bästa är det bäst att hålla bilen ren från regskyltar. Världen blir inte direkt snällare med åren.
bole
det låter så mkt 19 mannen :) chilla lite
Idag räcker det ju med att ha någons namn för att ta reda på var denne bor, och således troligen var dennes bil står parkerad, så jag tror inte det hjälper så mycket att dölja regnr.
Däremot kan det kanske vara bra att förvara bilen i garage medans man har den ute på annons.

Förj*vligt hur som helst att folk inte kan hålla fingrarna borta från andras egendom.

/// Olof

Länk
Såja J.L ta det lugnt nu! Vem tar ansvar för dina handlingar om inte du gör det?

Helt klart är, att din bil inte står säkrare på uppfarten nu. Än innan "uppmaning"

bf
305
bfg
M3 SMG -02
Olof Ovenholm kanske är lättare att spåra men Anders Andersson (obs fingerat namn) är ju ordentligt mycket klurigare... ;-)

Självklart är reg nr på bilder online ett förbannat enkelt sätt att se vart en dyr bil finns att hämta... dumt att inte ta det lilla steget att skydda sig...

/bfg

bfg:

Självklart! Men har du ett hemnummer eller mobiltelefonnr (som ej är ett oregistrerat kontantkort) utsatt i annonsen, så vips vet man var du bor. Sverige är ett väldigt öppet land på gott och ont.
Men visst, är det en väldigt ovanlig och unik bil, t ex Alpina B12, så hade jag också dolt reg nr.

/// Olof

Länk
bf
305
bfg
M3 SMG -02
Jo, då håller jag med, men jag tänkte inte bara på försäljningsannonser utan t ex J.Ls bilder i autoforums galleri - där syns reg numret rätt tydligt och om man var ute efter att sno en 750 vet man ju vart det finns en i så fall... Och i galleriet finns ju inget telenummer...

Dessutom kan man på telefonen ha skyddat nummer eller rent av en firmamobil som försvårar den sökningen...

Annonser är ju rätt kortvariga också medans diverse galleri osv online brukar bestå - och det är väl där den större risken finns...

/bfg
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Mycket tråkigt att det skall behöva bli så här.

Mycket pekar på att dessa slödder hade god lokalkännedom och jag misstänker att dom bor i samma ort som jag. Har även ett fått ett bra tips och givetsvis kommer hembesök göras på denna adress.

Förövrigt har jag gjort bilen omöjlig att starta i fall packet kommer tillbaka.

BMW CS #5139
Vad ska du säga på hembesöket?

Min pappa såg er vid min bil, kanske. Var det ni? Har nämligen fått tips!

Verkar lysande!

MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Kom igen nu!
Hur svårt är det att förstå att man vill ha sin bil för sig själv?
Klart man bilr riktigt förbannad när man ser att folk inte har ngn respekt för andras egendom?

4 Cylindrar är 2 för lite!
Klart att man vill ha bilen ifred! Men att skriva som trådskaparen gör. Ej ansvar för sina handlingar, Hembesök mm...
Han vet ju inte att det var personerna som han ska göra hembesök hos.
Har lite svårt att tro att dom kommer erkänna direkt i dörren.
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Hmm men va fan!?

...ahhh...ok.. nevermind, trodde jag hade blivit länkad in på Lunarstorm, men upptäckte till slut att så ej var fallet...

St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Jaumz :-)

Frågan är vem som vill ha en gammal 750?
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
J.L Det var alltså inte relaterat till att du ska sälja bilen utan mer vem som glädje av att stjäla en gammal 750 -91.
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag garanterar att väldigt många vill stjäla gamla 750 men väldigt få vill köpa dem. Låter konstigt och jag fattar det inte själv men jag känner till en många som fått sina 750 stulna och mitt försäkringsbolag hävdade citat "det är inte frågan om utan när den försvinner"

BMW CS #5139
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Eftersom ingen vill köpa en 750 så hyr man en kille som snor bilen och trashar den så man får ut nån krona när den ändå inte gick att sälja den.....

Hoppas att det inte är så, men det verkar faktiskt rimligt...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.