|
|
|
|---|---|
|
jag har en öppen kn filer nu. undrar om nån vet alla för och nackdelar med sådana filter? tacksam för svar! | |
|
Fördelar: Jäkligt gott insugsljud Nackdelar: Enorm förslidning av LMM:en --- Den Svarte: Länk /Chrille |
|
|
Fördelarna är ett annorlunda insugningsljud (om man nu ser det som en fördel)), och i kombination med annat trim och varmluftsavskiljning eventuellt någon extra hästkraft. Ytterligare en fördel är att det är tvättbart. Nackdelarna är att det sannolikt renar insugningsluften någon sämre än originalfiltret, och möjligtvis ger något sämre effekt om man inte avskiljer varmluften i motorrummet. Dessutom är det dyrare är ett originalfilter... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
| ok...jag funderar på att byta tbx till orginalfiter. efter dessa inlägg e det väl ingen tvekan om att byta tbx | |
Philly |
ääh va fan! skärma av ordentligt bara! jag byggde om luftburken, det går bättre nu, och låter skönare BMW 4 life |
| Jag har sportluftfillter in min bil.. men ingen avskärmning.. hm.. kan man köpa nått sånt eller bygger man ett eget?? | |
| Kolla www.lintec.nu så ser ni resultat ifrån SP Sveriges Provnings- och Forskningsinstitut. | |
|
Satte i ett green filter och det enda är väll att det ser snyggt ut när man öppnar huven och låter lite vid öppet spjäll =) =) Annars kan det likagärna va?? Ha're |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.