AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.330

hur farligt är detta (bes. fråga)?

Tjenis! köpte mig en e30 som vinterbil i lördags, på bes. protokollet står det under bra att veta "bakvagnsram, lagring båda sidor, glapp". Antar att dom menar silentblocken? bilen besiktigades i februari, och det är snart dags....bör jag byta dom innan besikt, vet att om felet finns kvar bedöms det hårdare, men jag har inte silentblockssympton, inga klonk eller andra konstiga ljud, bilen ligger bra på vägen utan att vandra eller vara ostabil!

MVH
Johan K
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Det är bara anmärkningarna som står kvar i historiken och bedöms hårdare om de kvarstår vid nästa besiktning. "Bra att veta" är inga anmärkningar utan bara en upplysning om begynnande brister.

Det enda sättet att kontrollera om dom blivit sämre är att lyfta bilen och titta...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

Visa användare
287
Mackis
325 Sedan, M-Sport, -08
Bmwfreaken

Off topic ja vet, Men får man fråga vart du hittade den, o va du fick ge?

Behöver verkligen en vinter bil ja me

" BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk
Jesperado: ahh, på så sätt! men då finns ju risken att lagringarna har blivit glappare än vid bes. (besiktade i februari) och att detta då kan ge en 2:a nu, jaja det måste ändå bytas så, tack för hjälpen!

Mackis: hittade den i Sjöbo, betalade 7500 kr för den! 4dörrars 320 från 84, en ägare mellan 84 och 2000, har gått 21000 mil och nästintill fullstämplad bok fram tills 19500 mil! inredningen är som ny då förste ägaren tydligen har använt överdragsklädsel hela tiden. Går som en klocka, inga missljud, klonk eller konstiga grejer alls, bara en väl fungerande bmw! ingen allvarlig rost heller mer än standardgrejorna i skärmkanterna men förvånansvärt hel och fin i dörrkanter och trösklar! fick sommar och vinterdäck, besiktad till mars, skattad till april

svetsade standardhålet som uppstår vid passagerarens fötter, annars inga hål!

enda felet hittills är att slavcylindern till kopplingen gav upp när jag körde till jobbet i går morse :) köpte den i lördags så jag han ju knappt använda den :) bytte cylindern igår och nu funkar den som en klocka igen! där är en halvstor spricka i rutan på passagerarsidan som går in 1/3 på rutan och upp till ca halva rutan, men att byta ruta är inget svårt och jag gör hellre det än att börja laga massa rost :) helt nytt avgassystem hela vägen fram till grenröret sitter där också...nice

oj, nu blev det här kanske en längre utläggning men jag kunde inte hålla mig när jag väl började :) hoppas du hittar en fin e30 du med! sålde min egentliga vinterbil (golf) då jag inte stod ut med tanken på att sitta i den hela vintern :)

MVH
Johan K
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.