|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada, och ni andra också föresten... Har ägnat mig en tid åt att leta efter en fin 750 eller 850 i bra skick till bra pris, något som verkar vara omöjligt! folk vill ha hur mycket som helst för gamla vrak! Tänkte mig hitta en "hobbybil" av årsmodell tidigt 90 tal, verkar som man får söka sig till Tyskland! kanske någon kan tipsa om var man gör fynden? En mer praktisk fråga som någon kanske kan svara på, jag har däcktryckskontroll i min kärra -men saknar givare i fälgar och har för avsikt att vara utan dessa, enligt BMW går det inte att få bort felmeddelandet, finns det någon som vet bättre!? | |
|
Bilar som är billigare i förhållande till både nypris och vad man får för pengarna är svåra att hitta. Jag tycker både 7-serien och 8-serien är riktigt tokigt billiga att köpa... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Borde väl gå att lura givarna,borde väl gå att skarva ihop eller ta isär kablarna,vet inte riktigt hur det funkar men... nån annan kanske vet mer än mig? Mvh Andreas |
|
|
Instämmer, det är få bilar som är så mycket bil för pengarna som 7-serien. Dock finns det många vrak, av den anledningen att folk som köper dem billigt inte har fattar att det kostar att hålla dem i skick. Läs denna tråd: Länk Vad har du tänkt att lägga på den? Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Har sånna tryckgivare ligger på jobbet..det är hela ventilen man byter ut,,,vet ej nåt pris tyvärr.. Beemer for Life. |
|
|
RDC-ventilen kostar kostar ca 800:-/st komplett och fungerar i ca 5år (litium batterier som ej går att byta). Felmeddelandet får man leva med om man inte har givarna monterade. Gäller även reservdäcket. Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tack för alla svar och tips och synpunkter, om jag förstått det rätt så kan man inte montera RDC ventil på 18" fälgar - enligt BMW!? När det gäller inköp av en 750 eller 850 har jag tittat på allt som finns på marknaden mellan 0 - 120 000:-, tänkte mig hitta något för typ. 50 000:-, man kan hitta en del 750 för denna summa men allt från -88 årsmodell och fram... 850 går knappt att finna under 80 000:- |
|
|
För 50000:- får du en riktigt fin 750 E32:a, det finns massor att välja på, så det är bara att hitta det exemplaret som passar dig bäst... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Jag har en till salu, snart...) Ska bara kolla upp detta fel först: Länk |
|
|
Varför skulle man inte kunna montera RDC på 18" ? Jag har det på min E38 ivf. med Paralelleker 37, 18" Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
RDC - enligt bilhandlaren - BMW firma, går det inte att montera dessa på 18" fälgar, så man var tvungen att göra valet mellan att leva med fel meddelandet eller acceptera orgonalfälgen, misstänker dock att jag har samma fälg som PJ beskriver. När jag köpte bilen av ovan nämnda firma meddelade jag omgående att den varnade för däcktryck, de påstod det jag skriver ovan, och hävdade att man kollat med den tidigare ägaren som haft det på samma sätt, verkar som de bara drar en lögn... |
|
|
ja lyxbilarna verkar ha en dålig marknad....som synd är audi a8 (host) är väl den sämsta i andrahandsvärde men det har även bmw och mercedes också..... ///325/// |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.