AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
2.093

Göra en spoiler på detta vis

-BeeMWe-
Använda sig av vanlig ekonomiplåt
banka böjja till den runt nederkant av orgspoiler,
popnita/skruva fast
Banka in plåtkanter så de blir runda och viker sig in runt orgspoilers kanter.
Spackla, slipa, spackla, slipa bla bla bla

Tror ni det håller ?

Den kommer "se ut som" en alpinafront typ

Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
Plåt borde väl hålla bättre än diverse glasfibervarianter...?

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

beemwe: du får visa bilder om det funkar
-BeeMWe-
Ah blir väll fram till jul på lovet då har jag lite tid över hehe

Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Det finns en annan metod, lr annat material ska jag säga.
När jag pluggade på högskolan fick vi slipa fram prototyper i skummad polyester. Suveränt material att jobba i.
Lika lätt som frigolit fast mycket starkare. Mycket lätt att slipa och bearbeta. Blir fint spån typ som sand när man slipar på det till skillnad från frigolit som släpper i klumpar. Vet inte direkt var man får tag på det men det är värt att kolla upp!

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Måste tillägga att man använder detta för att ta fram formerna. Man måste givetvis plasta sedan också. Om polyestern smälter eller ej vet jag inte än men det går ju att fixa isf.

Mvh. B

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Sådant skum har jag sökt efter så om någon vet vart man får tag på det så hojta gärna till.

///BMW - Was sonst!
ic
237
icho
320i, -04
Finns att tillgå på Teknik insutitionen på min gammla skola...=) Vi fick göra diverse grejer i det, men däremot så tror jag inte att det är så hållbart för stenskott... blir nog lätt till att det släpper eller blir hack.
Att dessutom spackla en spoiler tycker jag låte roroväckande med tanke på alla vibrationer det kan komma att bli där. Men man ska inte ge upp utan att försöka.... alla kanske inte spacklar med PlasticPadding här..?! =)
Visa användare
208
Dookie
320/325 -88
frigolit används inte när man skapar formar.. eller iaf inte om man använder polyester å glasfiber att gjuta sin spoiler i.. frigoliten går sönder då.. däremot är de nåt satans material som ser ungefär likadan ut.. men ja.. ja kan inte så mkt så ja ska inte säga allt för mkt då heller =).. men alltid kul att synas lite ;P
kommer ihåg att det var någon på forumet som gjorde en egen frontspoiler av en saab 900as bakspoiler eller något liknande
det borde man kanske testa isf borde man väl bara kuna klippa till den så som man vill ha det och andvända sig av glasfiber för att bygga ut något eller nått :)
vu
5
vukan
540iA -00
tror att materialet heter inotan (tror jag) det är som frigolit men det smälter inte av polyestern (vilket frigolit gör). jag köpte dock frigolit och bred (50mm) maskeringstejp så tejpa jag hela "formen" med 1 lager d funka perfekt och det vart mycket billigare än att köpa d dyra materialet.

det finns även nåt som heter bonocell. vet inte riktigt hur det materialet är men det finns i båttillbehör affärer bl.a seasea...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.