|
|
|
|---|---|
|
Tja ! undrar lite vad de skulle ge me en mappning å va de skulle kosta. tillsammamans me mappningen å en trimkam va skulle de ge för prestanda ? mvh / stefan | |
|
måste ha svar ! snälla nån som kan hjälpa mig !!! |
|
|
Här finns de lite förslag så du får lite hum om vad som händer... Länk |
|
|
ok...ja ska kolla. tack så mycke punch :) |
|
| Kolla med Köhler Racing. | |
|
är det inte billigare att byta till en 3.8:a? ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
ojay: har hört så mycke mer posetivt om 3,6:an å ja fick min m5 välldigt billigt.. mvh stefan |
|
|
Mmm jo jag har också hört det, men minns inte argumenten. Båda är nog bra motorer.. :) ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
Tunnare gods i 3,8 Blir hög kolvacceleration när man chippar och flyttar upp varvstoppet till 8200rpm, detta medför att stakarna har lättare att titta ut genom 3,8:ans tunnare block när de smäller av.. ;) Det går alldeles utmärkt att få ut dem genom 3,6 blocket också, bara man bestämt sig för det.. haha |
|
|
Fast det är knappast blockets fel om stakarna tittar ut.. pajar en stake så kan man nog skrota det motorn i vilket fall som helst.. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
ok men tror ni att de kan va värt att lägga pengar på att göra de här me mappningen å kammen |
|
|
Dom som säljer kammen kanske kan visa upp bromspapper på resultatet? Jag gissar att sådana kammar kostar en del kulor, och då kan det ju vara bra att veta, så att man inte köper grisen i säcken. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
nä precis de skulle ju inte va så kul...vilka kammar e bäst tror du ? dr.schriks ? |
|
|
Ingen aning.. har ingen erfarenhet av bmw-trimning. kräv bromspapper. :) ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
| Jag har för mig att Köhlers kostar 7 kSEK/st nya och att han tar 3.5 kSEK/st för omslipning av dina. | |
|
kane: ok...vilket rekomenderar du ? å vad blir de för skillnad på att slipa om mina å att köpa nya ? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.