|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Renovering av 16" BBS split. Har just kommit hem från E-tuna med 4 st nyrenov BBS -split. Dom var ganska sunkiga när jag köpte dom och nu är dom i väldigt mycket nyskick!! (Betalade alldeles för mycket för dom ..men ibland gör man sunkiga affärer) Dock beslöt jag att inte köra med polerad split-kant ty vinter och salt tär hårt på den blanka ytan och eftersom jag har mina bilar som vardagsbilar så lackade jag även kanten. Tror det ser snyggare ut men en fin lackad kant än en mattad blank yta. Ville bara tipsa övriga kamrater om en fin kontakt i E-tuna. Han blästrar dina al-fälgar samt pullverlackar dem i ugn för ca 150:- per fälg!! Är däcken på tillkommer givetvis litet extra för av - och - på. Jag försökte först själv varvid bara en ren blästring gick på 1000:- här i V-ort. Han heter Micke och finns på 070- 519 08 27 i E-tuna. Det finns en annan kille i E-tuna på 070- 327 81 20 som riktar al-fälgar. Honom har jag ännu inte anlitat men även han "lät vettig i telefon". Okej att det tillkommer litet bensinpengar om man skall tura fälgarna ToR E-tuna men för det första är det alltid skönt att lufta sin BMW litet samt sedan kan man alltid hoppa in i Taxinge för en bauta-fika. Lämpligast är att göra affärer på helgen. Givetvis kör han även plåtisar. MVH /// Paap R |
|
Detta inlägg bugar och bokar jag över i timmar! Tack så väldigt mycket Paap! En fråga uppkommer dock, vilka färger finns tilllgängliga vid lackering av fälgarna? /Anton |
|
|
Det är ju synd att man bor så förbenat långt från E-tuna. Har 4st 17" styling 5 kryssekersplit som fått klarlcksläpp på ytterkanten. Dessvärre verkar det inte finnas någon i denna landsände som vill befatta sig med splitfälgar. :-( Det är ju inte snyggt med klarlacksläpp så om jag inte hittar någon som fixar dem så får det bli nya fälgar till våren. Ser det OK ut med pulverlack istället för orginalpolerad kant? Har du kanske en bild Paap? ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
Paap Reeder |
Hej! Kan säga att visst fanken är det tjusigare med en polerad kant men allt skall ställas till hur det ser ut på sikt. Lacksläpp o s v. Nej jag är helnöjd med silvermetallic ända ut. Skulle gissa att färgvalet inte är nått problem men bäst är att ringa först och eventuellt kanske skicka med ett färgprov. Ytan på mina fälgar är helt 110% perfekt. De enda anmärkningar som finns är att jag borde gjort ett bättre förarbete. Det finns exempelvis runt ventilingångarna små ärgspår. Likaså efter yttre felmonterade balansvikter. Dessa borde jag putsat bort före lack o s v. Peanuts men ändå. Problemen kan kanske ligga på fraktsidan. Att skicka "tomma fälgar" med post är inte så otroligt dyrt. Bussgods är ju ett annat alternativ. Bäst är att höra med Micke hur man löser denna knut. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... har mailat bilder /// Paap |
|
Tackar för bilderna. :-) Angående färgval så är det vit som är aktuellt.. Finishen behöver bara vara godtycklig dessutom. En bra kund med andra ord.. :-D /Anton |
|
|
Tackar för bilderna. Det ser ju riktigt bra ut... helt klart ett alternativ ifall jag inte hittar någon som får till orginalfinish. ---- Magnus M, Ordf BMWcs NORD 4047 ---- |
|
|
Paap hur gjorde du med delningen samt ihopmonteringen efter renoveringen? Mvh Danne |
|
|
Tack för det, tur man har nära :-) Dags att lämna in mina 13" BBS för renovering, jag vill ha guld och aluminium som det är original, frågan är om det kostar mer än att bara ha en färg? 600kr totalt vore en mycket bra affär! |
|
Paap Reeder |
... har inte uppmärksammat denna fråga. Nej jag delade inte. Erfarenhet är att man inte skall ge sig på att renovera al-fälgar om det finns ärgskador. Blir inte bra annat än att man 1) finblästrar 2) lägger på etsgrundfärgen 3) spacklar - ev med enbart sprutspackel men tveksamt 4) slipar och kontrollerar minst 18 ggr 5) pullverlackar Allt är givetvis beroende av vilka krav man har men just på BBS-split så ärgar det gärna runt skruvarna. Ngn har beställt originalskruvar som han skrev om här på forumet. MVH /// Paap R |
|
tja, blåser liv i en gammal tråd och frågar om någon vet om den här killen fortfarande renoverar fälgar till det priset? / Erik |
|
| Gör samma sak jag. Är väldigt intresserad av någon fälgrenoverare i Uppsala med omnejd (10-15 mil). | |
|
Hittar du ingen runt Uppsala så kan jag varmt rekomendera Frändefors Mekaniska. Han gjorde mina! mvh Daniel Länk När det händer så händer det fort, Autobahn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.