|
|
|
|---|---|
|
Hej! tänkte fråga om det är nån som vet hur man får bort listerna på dörrarna på en e34. ska byta dom tänkte jag och hur byter man clipsen mäste man göra det inifrån? och vad kostar listerna? //Norda | |
|
Om du menar dom svarta plastlisterna som är typ mitt på dörren så... Listerna är "bara" att dra rakt ut så lossnar dom från clipsen. Clipsen brukar bli förbrukade av den här behandligen så man får köpa nya. Listerna var ganska billiga.. kommer inte ihåg exakt. /Stefan |
|
|
Till min 525:a så kostade listen som sitter nederst på bakre vänstra dörren 141 kr , och mellersta listen till bakre högra dörren 234kr. Den nedre listen trycker man helt enkelt bara rakt upp på dörren med lite kraft. Den andra mellersta listen träs på en plastbit som sitter i dörren (om jag minns rätt) samt i andra främre änden trycks fast med en annan plastbit i ett hål som finns i dörren. Alltså träs på i ena änden (bakre) och trycks fast i andra änden (främre). // Jögge |
|
|
Måste rätta mig själv här... Stefan har rätt, man trycker dit mittenlisterna i bägge ändar, det är bara det att fästanordningarna ser lite olika ut i ändarna... // Jögge |
|
|
Den mellersta listen sitter fast med ett antal plastklips. Bara att dra försiktigt så lossnar dem. Den nedre listen som tätar mot tröskeln är trixigare att byta. Man får dra av den gamla som då kaseras. Köp en ny list samt en tub med karosserikit. Skrapa bort gammal kit och slipa bort all rost (rostställe.) Lägg på grundfärg o rostskydd. Lägg sedan dit en ny "sträng" med kit och låt torka. Använd sedan en lämplig gummislägga eller dylikt och knacka försiktigt dit den nya listen så tätningsmassan/kitet kläms in mellan list och dörr. |
|
|
så det är bara att dra listen rakt ut! då ska jag prova. den är i vart fall trasig av nån anledning har en ny här fixat idag.. //norda |
|
|
clipsen är bara att trycka dit nya eller och sen trycka dit listen? //norda |
|
|
När jag bytte min mittenlist så var det inget fel alls på clipset som satt kvar på dörren. Det var bara att trycka dit listen, och i andra änden på själva listen så satt det en plastplugg som bara var att trycka fast i det avsedda hålet som fanns i dörren. // Jögge Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.