|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Hur bra visar era färddatorer bränsleförbrukningen? I min M5 -94 så har datorn varit lite väl snäll. Den har visat under en landsvägstrpip ner till varberg och tillbaka, totalt 36mil, en förbrukning på 1,0 l/mil. 0,93 ner och lite mer upp. Blev ganska överrarskad av dessa siffror då den inte var lika törstig som jag trodde. Dessvärre om jag räknade lite på vad bränsle mätaren visade så blev det 1,33 l/mil. När jag sedan tankade så blev den slutliga uträkningen 1,14 l/mil. Helt OK tycker jag för en så tung och kraftfull bil. Hur visra era färddatorer? /Ola | |
|
Den går att kalibrera, under funktion 20: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det står fel, det ska vara: New Correction Value = Old Correction Value * Actual Fuel Consumption (in MPG or l/100Km) / OBC Fuel consumption (in MPG or l/100Km) Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Ska nog ta å kolla det där lite närmre. Alltid trevlig om saker visar rätt. |
|
| Har ingen färddator, men min klocka och termometer är väldigt exakta! ;) | |
| På min 316 finns ingenting, inte ens varvräknare. Jag saknar fäddatorn i M5an!!! Hoppas vintern går fort! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.