|
|
|
|---|---|
| Jag har nu haft min 540 i ca 3 veckor och jag har märkt att när jag startar den kall så skramlar det ganska rejält under bilen. Dock hörs det nästan ingenting om jag startar den varm. Om jag slår på kattarna med en klubba så skramlar de, betyder det att dom är trasiga eller skramlar det av hela kattar om man slår på dem med? | |
|
Det är garanterat kattarna som e slut. Bara att byta :) Jag rekommenderar Ferrita metall-kattar! /Lazze Länk |
|
| Ja, det är väl antagligen kattarna, men varför låter det ingenting när man startar bilen varm? | |
|
Materialet i katalysatorn expanderar av värmen och sätter sig tillrätta och tystnar därmed. När det sedan svalnar lossnar det och börjar skramla igen... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hjulben Nya kattar bör inte kosta mer än 6000.-/par. Om du har långt till besiktningen så kan du skära upp kattarna och slå sönder samt plocka ur innehållet. Sen kan du byta kattarna när det börjar närma sig besiktningsdags.. MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
Passa på här ->Länk /Lazze Länk |
|
|
Lazze Riktigt fin bil du har och din förra 7a är ju otroligt fin. Jag kan inte förstå varför du sålde den?! Men jag antar att du hade något bra skäl. :) Vad står det för utrustningskod för ditt M Sportchassi? På min har jag: "704 M Sport Suspension" är detta samma sak som "M Sportchassi"? MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
Tack för alla svar!!! Tror att jag skall investera i ett par metalliska kattar med bättre flöde. Några nackdelar med detta? |
|
|
Hjulben nu vill jag inte låta gnällig men detta har diskuterats många gånger förrut. T.ex. gällande min bil där jag haft problem med kattarna och haft långa diskussioner... :) Kolla med företaget som du köper kattarna av så att de klarar att rena utsläppen från din bil. Det ska de kunna svara på! MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
TCG: Jo tack du 7an va fin, blev sugen på en lite nyare bil (E39 540) med lite trevligare utrustning + en svart shadowline har alltid fallit mig i smaken. Inge större fel på din heller :) På min står det: 0704 Sportfahrwerk M. Vilket är samma sak som 704 M Sport Suspension, vilket är samma sak som M Sportchassie :) Hjulben: Vad jag vet så är det enbart fördelar med metalliska kattar, håller bättre + minst lika bra flöde. Jag har Ferrita-kattar på min, fungerar klockrent. /Lazze Länk |
|
|
Finns det ingen risk att man blir kuggad på besiktningen med metall-kattar? |
|
|
Inte för att det är metallkattar, det handlar mest om reningsgraden i så fall... Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
Hjulben Som Jeppe säger, kolla med dem du köper kattarna av om de klarar dina avgaskrav. De ska de kunna svara på. Då kommer de också klara besiktningen. MVH /Jonas BMW CS #5871 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.