|
|
|
|---|---|
|
Skulle justera dörrnäsan en aning och eftersom en av skruvarna satt som berget så råkade jag naturligtvis runddra det invändiga torxspåret i skruven. Försökte få ut skruven genom att borra upp den och dra i en utdragare (grispitt?) men valde en för klen variant som självklart gick av inne i skruven!?! Nu sitter den avbrutna grispitten försänkt mitt i skruven som en ytterst effektiv stoppkloss - det verkar fullständigt omöjligt att borra ur den... Nån som har ett bra tips? __ Mvh /Pewe | |
|
ta fram en lagomt stort och lång 4 kants stång o svätsa fast den o grispitten/skruven sen kan du ta en skiftnyckel o försöka skruva ut skruven/pitten. om det fortfarande sitter för hårt (inte ovanligt med en gris pitt i, den expanderar skruven) så ta ett dammsugarrör som förlängare. o nästa gån så använd inte en grispitt, gänga en vänstergänga o dra i en vänstergängad skruv istället, inte lika hår att borra ur o expanderar inte skruven på samma sätt. hoppas att det hjälper. mvh Erik Jakobsson Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
Aj då! Det där med expansion tänkte jag inte på... Har säkert förvärrat saken. Men tack för svetstipset Erik! Har i och för sig inga sådana doningar hemma i garderoben, men man kanske kan svänga förbi nån lite mekanisk verkstad som kan fixa det... __ Mvh /Pewe |
|
|
annars kan du (med riska att skada dörrnäsan) försöka såga upp ett spår i skruven som är tillräkligt brätt för spetsen på en slagmäjsel ö försöka slå låss skruven med slagmäjsel. lycka till mvh Erik Jakobsson Enligt Haynse är man "Proffesionell mekaniker" =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.