|
|
|
|---|---|
| Vart kan man köpa Megasquirt, samt läsa lite info om det. | |
| Länk | |
|
aahh..tackar... |
|
| www.megasquirt.info | |
|
Jag har ett par färdigt löddade och inbyggda i lådor.... Maila på mirre75@msn.com |
|
|
Mirre: va ska du ha för en sån låda då? Vad har MS för för/nackdelar gentemot smt6? kan det backa tänding å sköta extra spidare? ///JOhan |
|
|
Är inte så mycke insatt i smt, men med MS kan du styra både tändningen och sprutet, enkla eller dubbla spridare, vattensprut, med rätt programvara så kan du ha launchkontroll (håller på att prova ) och att det sitter en 250Kpa mapsensor (kan ladda upp till 1,5 bar).. Ska du styra både tändning och sprut, så behöver du inte original databoxen alls! Jag kör själv med MS och de har fungerat kanon i alla väder.. |
|
| Brown: Den blåa breddade E30:in med 18" vita fälgar som rullar i Hudiksvall, snacka med killen! Det va min gammla bil ,jag monterade MS i den och körde 12,58 på 402m | |
|
Mirre: vad för MS kör du med som kan styra laddtryck? Vilken version, eller är det VEMS (det nyare sprutet som e på msnordic.mine.nu, det verkar klara det mesta. // Gunnar ---- www.plasmastyle.dk www.reproglas.com www.norin.dk |
|
| Den ska inte styra laddtryck ,utan byter tändningen eller bränslet för att få upp turbi trycket på startplattan . "Launch kontroll" ...ingen laddtrycks styrning.... | |
| "Bryter tändninge....." ska det stå..... | |
|
Mirre: Hmmm, programvaran...går den att ladda ner från nätet och så eller? har hört att bilen blir törstigare med MS än med tex autronic och SMT, och sen vad kostar en låda?! (fick aldrig svar på den frågan ;) ) ///JOhan |
|
|
Törstigare eller inte, det beror ju på hur du mappar den.. ---- Projekt Ascona B: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.