AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
447

bild eller förklaring över slangar till och från tank 323E21?

FR
4.317
FRIFART
535i-89 M-Tech
518i-95 Executive
318i-88 IS
Jag skrev tidigare att efter halv tank ca 32-33liter pressas bensinen ut om man försöker tanka i mer och rinner ut under höger tankhalva. Problemet lär vara felaktigt ditsatta slangar dvs de tunna avluftninigsslangarna som sitter under den platta vilken befinner sig ovan höger tankhalva under baksätet i bilen då mina båda tankhalvor är nya och slangarna i bra skick. Är det någon som vet hur man skall dra dessa slangar? från bränslenivågivaren som sitter nedstucken ner i höger tankhalva går det två slangar samt den 3e går från det krökta rör som sitter på varje tankhalva.
Jag har sett att det tittar fram två röranslutningar strax ovan höger tankhalva, vad dessa är kopplade till vet jag ej, men tror inte någon avluftningsslang har suttit på någon av dem sedan jag köpte bilen och det gick att tanka full tank då. Sakne är den att jag har både tittat i böckerna Haynes samt i Jetz helfe ich mir selbst och från båda böckerna framgår det att i varje fall en av de två rören jag talade om sitter det en bränsleslang kopplad till.
Kan någon något om detta är jag tacksam då det är irriterande att lagt ner massor av tid och byta tankar då de inte ens var dåliga. Borde väl vara likartad princip på alla BMW, förutom att jag har två tankar då som kanske har större krav på korrekt avluftning.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.