|
|
|
|---|---|
|
Jag har varit inne för justering av min hardtopp. Ett glapp kunde tydligt ses på höger och vänster sida av framkant av hartopp. Ett mäktigt vindtjut framkallades vid sisådar 50 km/tim Man lyckades justera in hardtoppen så att det synliga glappet i stortsätt försvann. Men Vindljud hörs fortfarande tydligt i motorvägsfart. Idag var polaren inne för montering av sin, detta resulterade i exakt samma problem. Först orkan, efter påpekande justerades hardtopp med samma resultat som för mig. BMW själva tyckte detta ej kunde utföras bättre och påpekade även att hardtopp ej tillvekas av dem själva! Några fler som har detta problem? Hobbe sitter din som en smäck nu? "Z4 love it" | |
| Kenta: jag vet att det är en dålig exempel med jag hade samma problem med taket på en Pegge 206 CTI på åttiotalet. löste det genom att fästa en vanlig självklistrande tätningslist av skumgummi på undersidan av takkanten. Lite hemmavariant men det funkade fint. | |
|
Kenta, Jag hämtade ut min Z4 i dag med ny hardtop. Mekanikern trodde inte att BMW:s lilla tätningspaket skulle hjälpa så BMW beställde en ny hardtop på garantin. Mycket tystare nu vid ca 80-90 km/h. Jag ska testa vid högre hastigheter senare. Ett problem som BMW mycket väl känner till därav deras tätningspaket. In och begär en ny hardtop Kenta ;) |
|
|
BMW:s lilla tätningspaket !!?? Vad innebär detta, ny gummitätning? "Z4 love it" |
|
| Yup. | |
|
Hobbe har du vindljud i motorvägsfart? Skall in med min kärra den 4 nov för ny justering! Håller tummarna! "Z4 love it" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.