|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har sökt men inte hittat något i sökfunktionen. Jag har lämnat in bilen för att kolla efter kluck ljud i bakvagnen. Det låter när man svänger och vid ojämna vägar. I verkstaden har man kollat det och kommit fram till att det är stötdämparfästen som är slut och tydligen inte bussningarna som brukar krångla. Min fråga är då... Kan det vara stötdämparfästen som kan göra bilen små spårig också eftersom bakvagnsbussningarna verkade vara hela?? Och behöver man göra en 4 hjulsinställning efter att ha bytt stötdämparfästen?? | |
D-diddy |
tror inte att det är stötdämparinfästningarna som gör att bilen är spårig.. det är nog snarare något i framvagnen. byter stötdämparinfästningarna gör du själv, det är enkelt, bara att lossa i överkant och sänka ner hela hjulöpphängningen, kan vara bra att ta emot den med en domkraft, (om inte så är det enklare när man ska upp med det igen. fästet kostar 180kr./sida. du behöver inte göra några justeringar på hjulvinklarna efteråt. David "The unattainable is invariably attractive" |
|
Jag har precis samma problem, fräscha bussningar men bakvagnen kluckar. Tittade in i hjulhuset samtidigt som jag gungade bilen i sidled. Ljudet kom från stötdämparfästena. Troligen på din också. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.