|
|
|
|---|---|
|
har haft bilen inne på felsökning och fått konstaterat att det är kondensatorn som läcker på två ställen. jag undrar om någon vet var jag kan få tag på en sådan och om det är svårt att byta den själv. dom skulle ha 1700+moms för en ny kondensator +arbete. | |
|
Vad jag har hört, O läst i Mekartipsen här på sidan, Så ska det inte vara överdrivet svårt. Desstutom tycker jag det lät som ett bra pris! Dom uppgifter jag har fått har varit 1700+moms för enbart Kondensor. Du vet inte va dom ska ha för att fylla sen ? " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
Om 1700+moms inkluderar arbetet låter det som ett bra pris tycker jag. Jag bytte själv för ett tag sen och gav ca 2k ink moms för kondensorn. Det är inte speciellt svårt att byta själv, men jag fick ta av kylaren för att få loss min kondensor så mekartipset är lite förenklat... Jag gav 700-800 för provtryckning o fyllning sen. |
|
|
arbetet tillkommer på dom 1700kr. han pratade på ett sammanlagt pris på 5200 för allt inkl. fyllningen. var hittar jag en kondensator? är det värt att montera dit en beg? fanns några p bidelsbasen... |
|
| Jag beställde min kondensor på en kylarfirma här i trakten. Köpa begagnad skulle inte jag göra, det kostar ju en del att provtrycka o fylla igen om den skulle börja läcka. | |
|
MM.. känns som att dom går sönder efter ett tag, så en begagnad e inte så intressant, speciellt med tanke på att skroten ska ha 1500 spänn för dom!!! Men ink moms 2000 låter ju endå vettigt Var ett djur som paja min, lite surt :S " BMW - Bara att växla ner, Och njuta! " Min bil: Länk |
|
|
jag tackar för svaren. får väl se hur jag gör..... |
|
|
Fant et tips på denne siden om å bytte kondensator 0.47uF (Blå) på siden av den store blå kontakten på styre enheten. Det viste seg at kondensatoren var helt fin. Bare dårlige loddinger. Jeg fjernet lakk på loddepunktene og la på litt nytt tinn, og så var hele problemet løst. |
|
|
jag tycker att du köper en ny kondensator och monterar själv el låter någonvän hjälpa dig sen är det bara att fylla på :). Begagnat känns inte värt då de begär 1500 :) lika gärna köpa nytt förstår inte skrotarna det ? BMW- När du älskar att köra |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.