|
|
|
|---|---|
|
Jag har hittat denna annons på Blocket och jag är mer än lovligt sugen: Länk BMW's cs-modell är kanske den snyggaste bilmodellen någonsin genom tiderna enligt mig. Säger bara banken ja så åker jag 27 mil för att titta på bilen. Det är dock några frågetecken som jag hoppas på att få uträtade innan: 1. Ägaren säger att motorn är utbytt till en 3.0L motor från en -84:a 5-serie. Mig veterligt fanns det ingen 3-liters 1984, endast 2.8L och 3.5L, men jag är lite amatör på BMW. Fanns det ngn 3.0L motor 1984? Hur kan jag med hjälp av motornumret härleda vad det är för motor? Länk? 2. Ägaren begär 37.000:- utan prut. Bilen ska vara helt rostlagad och rostfri, dock är den hemlackad och matt i "klarlacken". Motorn ska ha gått 8000 mil enl uppg och nyligen genomgången i toppen. Inga missljud eller konstigheter. (Se dock fråga 3.) Framstolarna ska vara slitna, men en hyfsad överdragsklädsel medföljer. Torrsprickor i baksätet, men inte så man drar efter andan, förmodligen räddningsbart. Nya bromsrör dragna, nya skivor fram, renoverade cylindrar bak. Sett bilder runt om och inuti, bilen verkar fräsch och i bra bruksskick. Verkar priset rimligt? 3. Enl ägaren går motorn inte helt jämt utan rycker lite vid konstant varvtal. Ägaren pratar om att förgasarna är svåra att ställa in, men vad vet jag? ;) Jag hade liknande problem på en 3.0Si jag hade, men då var det bakre bränslefiltret som var igensatt och ett sådant finns väl knappast på en förgasarbil. Tips på saker jag kan kolla på plats? Hoppas på svar, tack på förhand! :) /Daniel | |
Scheckheft |