|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Som dom flesta säkert vet rullar civilsnutarna oftast runt i volvo eller saab..men dom har även en BMW 540i PRO, e39! Bilen är svart med väldigt mörkt tonade rutor...så passa er, försök inte utmana den om ni ser den :P Den tillhör stockholmspolisen by the way... Någon som har lust att tipsa om några andra civilbilar, kanske reg.nr.? | |
|
Vad innebär PRO? :) /// Olof Länk |
|
|
Protection, tillhör troligen SÄPOs personskydd då den ofta ses i sådannan samamnhang Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Protection och det är Säpo som har den så du behöver nog inte vara orolig. | |
|
glömde ju länken:Länk Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
| Hoppsan! | |
|
Har sett säpos 540 bilar vid ett antal tillfällen men idag så jag nått jag inte tidigare skådat. En E65 760IL tillhörande Polisen i Stockholm, dvs förmodligen Säpo. Inte utan att man funderar på att bli polis, tänk att få ratta 760 på jobbet :)) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Såg nu i den andra tråden att 760in jag nämnde varit uppe tidigare! Då är jag inte ensam om att ha sett den i alla fall! Stavros tanke om att inte hänga ut reg.nr här är nog bra! :)) Dock så är bilen inte dirket diskret, ett bmw-freak fattar vad det handlar om på två sekunder! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
Barnen i kungafamiljen brukar synas i 540:n. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag som tänkte på att bli polis först men valde att bli ingenjör för att ha råd med bättre bilar :-/ 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Den 540n åkte Prinsessan Victoria i när hon pluggade hos oss. Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Har också sett deb feta 760:in, svart var den! Tänk att jaga bovar i en sån!! HOHO!! "En gång BMW, alltid BMW" |
|
|
Torskade för den 540:in på E4:an förra hösten... Den gången gick de ganska fort, men säpo killar är mkt mer "förstående" än trafikpoliser... |
|
| 540in står nere vid atlasgatan vasastan sthlm...om nån vill titta på den... | |
| menar atlasmuren... | |
|
....hur länge tror du att den står kvar där då? Madeleine ska väl hem vad det lider.... Inte mycket att titta på heller....ser ut som en vanlig E39 (med antenner) /Lazze Länk |
|
735 |
Lazze: muhahaha, står nog troligtvis parkerad inom den gyllene triangeln, fredags- och lördagskvällar...:-) |
|
Rikspolisstyrelsen har följande BMW: 6 st 540 PRO, 2 st 760iL och 1 750 iL enligt bilregistret. Dom har även mercedes en s 500 + en e320 |
|
|
Hur kommer det sig att man kan motivera att Svenska staten kör tyskt när volvo/saaba har premium vagnar de med? Jag inser att BMW har en högre körglädje och kvalitet, men det är ju trots allt bruksvagnar som ingår i Svensk statsrepresentation. Jag finner det lite märkligt, om än avundsvärt... Inte kör tyska snuten volvo? Patrik Patrik |
|
|
Padde; Jo det gör dom såg en S60 i en karavan på vägrenen på Autobahn så några Volvo har dom allt;) Att den Svenska polisen kör BMW är på grund av att dom serietillverkas i bepansrat utförande= lägre pris en motsvarande 9-5, S60, S80. Mvh Stephan |
|
|
Så är det naturligtvis Stephan, tänkte inte på det. Tack... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.