|
|
|
|---|---|
|
Om man har en E38 med sådan där elektronisk nyckel så att man inte kan starta bilen utan den lilla dosan på nyckeln , vad gör man då om batteriet tar slut i dosan och man inte har någon mer elektronisk nyckel i bakfickan ? Har dosorna föresten batteri och hur ofta skall de bytas ? Om man byter batteri , måste nyckeln då initieras ? In i bilen kommer man ju med den mekaniska delen på nyckeln... "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" | |
|
Om du menar nyckel med startspärr (EWS) så fungerar den utan batteri. Dock kommer du att bli utan bekvämlighetsfunktionerna som öppning och stängning mm. Men in kommer du, och starta motor går också. En initiering måste dock göras efter ett batteribyte om inte batterierna fortfarande har lite ström kvar, samt att du fixar det på under 60sek. Kopierat från ett tidigare inlägg : " Initiera nycklarna kan du göra själv enligt följande..(står även i instr.boken) 1*Sätt i nyckel i tändningslåset-vrid till läge 1 2*Ta ur nyckeln igen inom 5 sekunder. 3*Tryck,och håll inne upplåsningsknappen,och tryck samtidigt 3 snabba tryck på låsningsknappen.Om du gjort rätt så låses dörrarna,och låses upp direkt igen.Lysdioden blinkar på nyckeln i ca. 10 sek.Har du fler nycklar som skall initieras så gör det inom 30 sek.genom att göra om steg 3". Mvh. Patric Min 740-E38 Länk BMWCS #4598 |
|
|
Tack för svaret ! Det är EWS jag menar , öppning / stängning via remote tycker jag endå är onödig , har det på min 730/750 men har nästan aldrig använt det . Men skumt att EWS dosan fungerar utan batteri då den skall sända och ta emot en radiosignal på 433 Mhz ,kanske laddas den induktivt när nyckel sitter i tändlåset ? "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Hur kommer man in i bilen om batterit är slut i nyckeln.Länk |
|
|
Jo det undrade ju jag med men det är kanske inget btteri i nyckeln , och dörrlåset kan ju öppnas mekaniskt. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
Har inga dörrlås på min bil.Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.