AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
3.024

Billig 1.8:a !

Sida 1 av 2
Billigaste Z3:an? 1.8:an iof men men :)

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jo mycket. Udda ton av Blåmetallic som det står i annonsen!! Väldigt silver tycker jag..
Caspar : Rätt gissat!

Regnr: LTB106
Färg: LGRÅ

Fabrikat: BMW Z3 1,8

Årsmodell: 1996
Fordonsslag: PB

Chassinummer: CJ11070LA60192

Upplysningar:

Fordonsdata

Fordonsstatus: I trafik (1999-02-16)

Antal ägare: 9

Datum för första reg.: 1995-08-04
Producentansvarig:

I trafik första gång: 1996-05-02
Yrkesmässig trafik: Nej

Fordonet tillverkat:
Direktimport: Nej

Utredning: Nej
Tillfällig registrering: Nej

Tekniska data

Effekt kW: 85
Antal passagerare: 1

Max släpvagnsvikt:

Max släpvagnsvikt B-behörighet: 1230

Max lastvikt: 170

Kopplingsanordning 1:
Kopplingsanordning 2:

Däckdimension fram:
Däckdimension bak: 205/60R15 91H

Kaross: Öppet

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Frågan blir då.. Är det rätt bil på bilden?? Eller är det ett rostigt kvaddat vrak som står på en skrot som egentligen säljs??

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Kan kanske vara ett vinterbilsalternativ åt dig Caspar? :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
I silver/grått?????????? Näe, då skulle Hobbe garva ihjäl sig och det vill vi ju inte.. Hade hellre behållt 2,8an i så fall

/Caspar
Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Tänkte att du kanske kunde rolla den grön isf? :)

/Masten
det är nåt skumt med den bilen. med bara 6000 mil borde den ligga på över 120K. eller är det jag som har tappat verklighetsförankring?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Tomas: Ja det har Du. 120K gick min ju min 2,8 för. Förvisso med 8000 mil men 1 år nyare. Detta är en 1,8 från första året...

Masten: Jo det kunde ju vara något, åka till Bauhaus med ett färgprov kanske och få lite schysst väggfärg...

/Caspar
Länk
David Hermansson
Caspar: 120 kkr är för lite för en 2.8 L. Det är just dom pengarna man får betala för en 1.8 L. Nu vet jag inte skicket på den 2.8 som du sålde. Men för en välvårdad 2.8 på ca 7000-8000 mil tycker jag att man skall få minst ca 155 kkr. Kolla själv vad man får för 120 kkr.

Mercedes åker man, Bmw kör man!
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Nu hittade jag samma annons på BytBil. Det visade sig att firman ligger på Spångavägen 306, alltså 15 min gångavstånd från där jag själv bor. Åker förbi bilfirman med bussen om morgnarna och nu när jag tänker efter så minns jag att jag såg Z3:an ifråga när de stod och tog kort på den igår morse (så det är bilen på bilden som säljs). Synd att de vill att man ska ringa för visning, hade annars gärna gjort ett besök bara för att kolla skicket på den.

/Masten
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

@David H: Nu är det ju så att jag tror att Caspar och jag delar samma dåliga egenskaper, dvs Har alldeles för lätt att få UT pengar i plånboken, IN är det trögare........( om vi talar om privatpersonerna, inte yrkesmänniskorna....)

/B
Visa användare
2.093
Andersson_CSI
ALPINA D3 Biturbo Touring Allrad
Bilen känns ju väldigt billig...
Står att den är svensksåld med komplett s-bok osv.
Känns som att något inte stämmer för dom pengarna, Kanske skulle ta sig förbi bara för att kolla läget...

/Fredrik

"Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen."
Caspar: wake up and smell the news: bilfirman såm köpte din 2.8 kommer att göra sig en ordentlig förtjänst på den. För skoj skull kolla på deras hemsida vad dem tar för din bil i fall dem har kvar den?
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Tomas: Jag vill minnas att det var en privatperson som köpte Caspars bil. Han gjorde definitivt ett riktigt kap då.

/Masten
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Det förklarar en hel del. Har kollat på deras bilar tidigare och det är nästan ALLTID skumma bilar. Om Ni tittar lite bakom kontoret så står det en biltransport där som de använder för att ta hem kvaddade bilar från tyskland och fixar upp så att de går att sälja när det regnar. ALLA bilar jag kollat på där har haft typiska renovera fort fel, passform som inte stämmer osv... Misstänker att även denna bil är skum på något sätt, men som tidigare sagt. Man får vad man betalar för...

Tomas, David mfl: Wake up själva!!! Glöm några 155K för en 2,8a. på 139K som bilen stod ute på i de flesta säljmedier (ink tidningar) under högsässong, dvs apr-jun, då ringde 2 (!!?!?!?) personer överhuvudtaget. Ingen av dem tog bilen pga att det gick att få tag på billigare motsvarande.

Det finns tex en 2,8 -99 (!!) för 165K att köpa hos BMW i Jönköping, med lite normalt prut så ligger den på 155K, 2 år nyare och hos aukt åf... De gav garanterat inte mer än 120K in för den bilen!!

Ett bilköp är ALLTID ett dåligt köp!!

Masten: Stämmer bra det var en privatperson och det känns som om det var en ganska korrekt nivå på priset.

/Caspar
Länk
Hmm. Var det någon som tog en titt på den där bilen. Den ligger ju ute på annons nu igen. Samma firma. 79 000 är inte så mycket. Men vad får man tro?

Länk
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Som sagt, för det priset skulle bilen försvinna direkt om den var ok. Jag sätter aldrig min fot där igen efter det Volvo vrak som de försökte lura på farsan...

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Jo det stämmer antagligen väldigt väl. Nån hade köpt den om den var hyfsad. Måste vara ett riktigt stort MEN med den bilen.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Masten: Kan inte Du kolla upp bilen bara för skojs skull, om den är renoverad av BMW eller något liknande??

/Caspar
Bilen: Länk
Hemsa: Länk
Ma
3.050
Masten
MX-30 Sky -22
Ja, jag kan göra ett försök iaf! Det kommer dock dröja minst två veckor eftersom jag inte jobbar igen förrän den 15:e.

Jag provade att söka efter Z3:or på Blocket och hittade då denna: Länk . En helt vanlig Z3:a, men det som gjorde mig fundersam är texten i slutet:
"Bilen är importerad av en seriös firma Häggenäs Automobile (www.haggenas-auto.se) som noga genomgått bilen innan den kom in till Sverige. Detta gör att bilen varken är privat-, eller direktimporterad, vilket bl a underlättar försäkring och krav på omkodade nycklar"

Bilen måste väl räknas som vilken importbil som helst med allt vad det innebär?

/Masten
"Masten har alltid rätt" - gammalt Autopower-ordspråk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.