|
Sida 4 av 5
|
|
|---|---|
|
Udo > De flesta nya BMW anländer via båt till Skandia Transports anläggning i Halmstad där bla. leveransvaxet tas bort, en del utrusting monteras och bilarna registreras in. Har extra jobbat där för ett tag sedan, körde nog alla BMW modeller det året :) Grattis till en fin tjänstebil! /Johan Tryggvesson -Raka sexor låta bäst- |
|
|
Anders S, Givetvis ska du ha en E90! 325i Torde rymmas i budgeten! Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Eftersom tråden lyfts kan jag ju berätta att den nu anlänt till Carlsson Bil i Örebro, där motorvärmare och vinterdäck ska monteras. Dessutom ska den rekonditioneras... nya bilen:-) Får hämta den på fredag:-)) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Anders: I dagens läge hade jag valt e46 320 STCC edition. Till våren hade jag valt de Kalle rekommenderar om jag nu skulle välja en tjänstebil. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Hur lång leveranstid kan man räkna med på en e60 resp e90? Skillnad på leveranstid om man köper privat eller tjänstebil? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Köper du en bil med rätt färg och utrustning så är nog inte leveranstiden för e60 speciellt lång nu. Däremot kommer leveranstiden på e90 vara relativt lång under första året. |
|
|
Ang. Anders bilval så tycker jag också att en E46 320i STCC måste vara oerhört mycket bil för pengarna. Du får en riktig motor och bilen är sanslöst snygg i det utförandet! Kan du vänta, så hade jag tittat på E90 325i om den ryms inom budgeten. Bättre än julafton då Udo! :) Hoppas att det inte dröjer allt för många år innan man själv kan hämta ut en fabriksny BMW på Förenade Bil... /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
|
Hoppas du blir nöjd med din 318 Udo, jag var jättenöjd med min -02 touring. Mvh, /Wille |
|
|
Har sett "STCC"-varianten och visst är den snygg ! Acey, Måhända att 120d är ett roligare val, det tvivlar jag inte på. Men jag tyckte bilen var för liten helt enkelt. 3-serien är nog helt enkelt "min" storlek på bil... :) Hursomhelst... Det här är inte lätt.. |
|
| Vad är det speciella med STCC-edition förutom sportavgas och 135M-fälgarna jämfört med en komfpkt/sportpkt utrustad 320 ? | |
|
Anders: Kika här: Länk kort svar på din fråga är att följande ingår i stcc paketet : Komfortpaket, M-sportpaket, 18-tums M-sportfälgar och Metalliclack Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Tack Wendtan. Pratade precis med en säljare på bmw, han påstod även att det var grövre avgassystem på denna variant. Stämmer väl antar jag? Har hittat en jag är intresserad av, silvergråmetallic sedan med komfortpaket och m-sportpaket, m68 17" vilken jag vill ha vinterdäcken på. Har egna V-eker 18" som kan komma till användning som sommarfälgar. Får se hur det blir.. |
|
|
Anders S: då jag kommer att sitta med bilen i 3 år valde jag touring. Nyinflyttad i villa och bröllop på gång, lika bra att göra gott om plats för mindre fyrhjuling med handtag direkt, liksom... ;) Automatlåda var även det ett krav, dvs för mig föll STCC bort. E46 är intressant prissatt just nu. Jag har i princip komfpkt och lifestylepkt på min. Med 17" tyckte jag att bilen blev väldigt bullrig (sommardäck!), men smaken är ju som baken.. :-) M Sportpaket är ju bara för läckert! Tyvärr räckte inte min budget till det. Lyckades f ö repa höger framfälg när jag fickparkerade igår, grrr! :-( mvh Anders |
|
|
Tro det eller ej, det är gumman som sätter stopp för touring. :) Jag kan tänka mig en men känner iof inte att det är nödvändigt på nåt sätt. M-sportpaketet vill jag bara ha, gör som du säger så jäkla mycket på bilen. Tittade på den s.k "SD-Edition" som dom har på solna, väldigt förmånligt pris på den, 262`. Har ett pris på drygt 285´ för en sådan jag beskrev ovan, 23´ alltså för utvändiga "looken" och 17" istället. För det är väl det enda som skiljer i princip? Lite mycket för det lilla kan tyckas men men... |
|
|
tryggve: Vad för typ av utrustning monteras i Halmstad? Hur tar man bort leveransvaxet? /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Alltså, det är väl inte så störande mycket plats i bakluckan (jmf V70, t ex) men det är ju bra mkt bättre än 993 i alla fall ;) Intressant att det är hon som inte vill ha stor bil? Jag tycker (jag är färgad!) att det är lite ballt med skåpbil nu, måste jag säga. Från att ha haft problem med att packa en ICA-kasse är det numer bara att langa in grejorna i trunken och brumma iväg. Om du inte störs komfortmässigt av större hjul så är det väl inte så mkt att tveka på? 18" är SNYGGT på 3-serien, inget snack. Och M-fronten är ju bara för läcker! Sportstolarna är helt klart ett måste, sitter som en kung och inställbara i alldeles för många ledder. I like! :-D Jag schackrade fram o tillbaks med olika BMW-ställen med viss framgång. Med facit i hand hade jag kanske satsat även på xenon, mest för att det ser coolt ut (ja, jag är fåfäng :) mvh Anders |
|
| Vad ska man ha för tjänstebil för dryga 350'? Helst så vill jag ha en e60, men man får inte så mycket motor för dom pengarna. Känns som att en 325 med lite utrustning ligger i den prisklassen? | |
|
J.Dredd, Du bör få en E60 523i med lite utrustning. Eller en 325i E90 med MYCKET utrustning Kanske rent av en naken E90 330i! E46 i all ära, men den kommer kännas gammal när E90 börjar synas på vägarna Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
|
Eller en 520i Sedan Business Edition för 303' + M Sportpaket för 45'. Vet inte om det är görbart eftersom det redan är ett paketpris på Business Edition? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Nån E46 blir det inte. Blir en E90 om det ska va en 3-serie. ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.