AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
16.710

Tjänstebilsval - dagens i-landsproblem:-)

Sida 3 av 5
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
En annan tanke är om du kan finna nån kvarbliven 520i/525i Touring -03, E39, kanske demovagn hos nån BMW-handlare till bra pris. Fortfarande en mkt bra bil.
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
..annars håller jag med om att 320i är ett utmärkt alternativ , om du nu kan baxa in din tvåmeters-son.
A6 var det jag provade, börjar visst bli senil...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Snart kanske man kan få börja skriva dagbok Länk som Hasso m.fl.
Följde Kalles, med flers, förslag och tog en sväng till BMW på vägen till bygghandeln och mycket riktigt fanns det en ny 320 med diverse utrustning för straxt under 270' Länk tyvärr inget jag kan köpa med de rutiner som företaget har med att offert ska tas in och godkännas av diverse instanser.
Jag testade dock en 318 som jag med komfortpaket (gratis), sportstolar, lättmetallfälgar, drag, HiFi högtalare, motorvärmare och vinterdäck på alufälgar fick offert på för 270 kkr.
Återstår alltså att fundera på om jag får in tvåmeters sonen och/eller om jag kanske ska behålla 523:an, också.
En 318 borde vara en ganska bra tjänstebil eftersom vi betalar bränslet själva och lämnar in reseräkning, den drar ju lite mindre än en 520 och är bara 0,3 sekunder långsammare från 0-100 km/h.
Faktum är att det kändes bättre att köra 318 än Audi A6 men det är väl någon skada som man har...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Det blev en BMW 318i som produceras vecka 51 (vecka 52 är visst sista produktionsveckan för e46).
Standardutrustning
Airbags: - ID-förar- och passagerarairbag (Impact-Depending System), sensor i stolsitsen för passagerarairbag
Airbags: - ITS-huvudairbag fram för förare och passagerare
Airbags: - Sidoairbags för förare och framsätespassagerare
Analoga instrument med genombelysning, inkl varvräknare med bränsleförbrukningsmätare, bränslemätare, kylvätsketermometer, digitaldisplay för väg-/trippmätare
Armstöd i dörrarna med inbyggda dörrgrepp
Bagageutrymmet helt inklätt med textilmaterial
Barnstolsfästen, ISOFIX
Bilbälten: - Fram med pyrotekniska bältesstramare och bälteskraftbegränsare
Bilbälten: - Manuell höjdinställning av övre bältesfästen fram
Bilbälten: - Trepunktsbälte för mittplats bak
Bromsar: - Låsningsfria (ABS) med Cornering Brake Control (CBC)
Bromsljus, adaptivt
Bromsljus, tredje
Car/Key Memory
Center-lock-reglage
Centrallås med automatiskt uppladdande nyckel och elektronisk startspärr (EWS), krocksensor; tankluckan ingår i centrallåset
Check-Control, funktionskontroll med symbolvisning för bl a glödlampor, dörrar, spolarvätskenivå
Deformationszoner fram och bak, stötfångarna reversibla i kollisionshastigheter upp till 4 km/h
Digitalur
Dimstrålkastare
Dubbelt signalhorn
Dynamisk stabilitetskontroll (DSC) inkl dynamisk väggreppskontroll (DTC), dynamisk bromskontroll (DBC) och antispinnkontroll (ASC+T)
Dörrhandtag, taklister, dekorgaller för luftinsläpp samt grepplist på bakluckan i svart
Eluttag för laddningsbar ficklampa i handskfacket
Follow-me-home-funktion
Fälgar: - Stålfälg, 16 tum
Färddator med genomsnittlig hastighet och förbrukning, räckvidd, yttertemperatur inkl halkvarning
Fönsterhissar fram elektriska, med klämskydd, komfortöppning/-stängning och snabbreglering upp/ner
Fönsterlister svarta, frontnjure svart med förkromad infattning
Förvaringsmöjligheter i mittkonsol fram, i glasögonfack med lucka i instrumentpanel, i dörrfack
Golvbeläggning med velour, stöd för förarfoten
Halvljusautomatik
Handskfack belyst, låsbart
Hjulhus fram med plastinsatser
Indirekt belysning av mittkonsol fram
Interiörlister Grafit
Klimatanläggning (inkl mikrofilter)
Klädsel: - Tyg Jacquard
Korrosionsskydd genom delförzinkning, fosfatbehandling, katodisk dopplackering, hålrumskonservering och underredsbehandling
Ljusviddreglering, elektriskt inställbar
Makeupspegel med täckskiva, för förare och passagerare
Motorhuv och bagagelucka med gasfjädring
Nackskydd bak, 3 st, de yttre inställbara i höjdled
Nackskydd fram, inställbara i höjdled och lutning
Oljenivåinstrument
Parkeringsskydd genom stötfångare av plastmaterial dragna mot sidan och sidoskyddslister
Radio: - BMW Reverse 4 x 10 W, kassett, 3 x 6 FM-snabbval, 6 högtalare
Radiostyrd fjärrkontroll, nyckel med automatisk batteriladdning
Ratt: - 4-ekrad standardratt
Ratt: - Inställbar i höjd- och längsled
Reservhjul i bagageutrymmet, under golvet
Rökarpaket, askkopp(ar) och cigarettändare
Serviceintervallsvisning i displayen, som antal återstående kilometrar
Servostyrning med krockoptimerad säkerhetsrattstång
Sidokollisionsskydd, integrerat inkl tvärbalkar i dörrar
Stolar fram med manuell inställning i höjd- och längsled
Stolsvärme för förare och framsätespassagerare
Strålkastarrengöring med högtryck
Stötfångare och ytterbackspeglar i karossens färg
Varningstriangel
Verktygsfack i bagageutrymmet
Värmeskyddsglas runt om, grönt med laminerad vindruta
Ytterbackspeglar, asfäriska, blåtonade, elektriskt inställbara, uppvärmda inkl uppvärmda spolarmunstycken
Paketutrustning
KOMFORTPAKET 3-serie Sedan: Multifunktion för ratt, Lädersportratt, Larm, Fällbara ryggstöd bak, Regnsensor, Klimatautomatik, CD-spelare, Radio BMW Business
LIFESTYLEPAKET 3-serie (endast med komfortpaket): Tillgängliga lackeringar: Chiarettoröd, Mystikblå, Silvergrå, Stålblå, Safirsvart, Titansilver, Orientblå. Klädsel: Designinredning Scritto. Sportstolar, Fönsterhissar bak, elektriska, Interiörlister Moongrey, Instrumentramar, förkromade, Lättmetallfälgar Stjärneker 136, 16 tum.
Förberedelse för BMW CD-växlare, inkl kabeldragning, hållare och sidoinklädsel i bagageutrymmet
Hi-Fi högtalarsystem, 10 högtalare, 310 W
Dragkrok med avtagbar kula, dolt utförande, inkl anpassad fjädring bak
Förvaringspaket inkl armstöd fram mittarmstöd bak med utdragbar dryckeshållare och klämskena för avfallsbehållare, förvaringsnät på ryggstödens baksida samt jalusifack i mittkonsol fram mittkonsol bak med två utfällbara 12-volts eluttag
Dubbade vinterdäck på aluminiumfälgar och
motorvärmare med kupéuttag.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Gratulerar till ett bra val, Udo! 318i är en bra kompromiss mellan IQ och EQ, och du bör ha fått en tämligen välutrustad bil. EXTRA kul att din bil blir en av de ABSOLUT sist tillverkade E46:orna Limo (om nu den uppgiften stämmer, jag är lite tveksam).

Lycka till med nya bilen!

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
fr
122
fredrik95
M3 -02 med SMG, Carbonsvart.
Udo. Är du säker på att v.52 är sista produktionsveckan? Ska de inte bygga några E46 alls innan E90 kommer i mars?
E46 ci kommer tillverkas långt in i 2005, så de köper jag inte riktigt faktiskt.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Gratulerar till ett bra bilval!
BMW segrade till sist ;)

/// Olof

Länk
RiProPro-medlem
756
Rick
540i -21
523i -97
325i Coupe -94
M3 Coupe -97
Mini Clubman Cooper S -19
Tror nog att Udo menar att E46 sedan kommer sluta tillverkas v. 52. Även jag har fått den uppgiften från olika BMW handlare. Det låter troligt med tanke på att E90 kommer börja säljas 5 mars 2005 och innan dess måste nya prodlinan trimmas in, demobilar byggas etc.

/Rickard
Givetvis kommer både Coupé, Cabrio och Touring att tillverkas en bit in på 2005. Att sedanmodellen läggs ned V.52 är dock inte helt orimligt....

Mvh,
Kalle
_____
525an: Länk
Försäljaren sa att den sista produktionsveckan var vecka 52 och han syftade förmodligen på sedanmodellen som var den vi diskuterade. E46 var felaktigt formulerat av mig;-(

/Udo Dirkelsniff

Länk
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Grattis! Nu var det så mycket text i ditt tidigare inlägg så det är möjligt att du redan skrivit det, men jag frågar ändå: Vilken färg valde du? E46 är otroligt smakfull med lifestylepaket, tummen upp för det! :)

/Masten
www.z3roadster.net/home_sweden
Silvergråmetallic, för att inte vara för lik den arktissilvermetallic färgade 523:an.

/Udo Dirkelsniff

Länk
Visa användare
112
Fjattespatt
740IA -95 E38
Arkticsilver, TV/Nav
Köp en Toyota Prius. Billig som tusan som tjänstebil, miljövänlig dessutom. = Pengar och miljöutrymme över för BMW racer.

/ FS

Visa användare
112
Fjattespatt
740IA -95 E38
Arkticsilver, TV/Nav
Sorry såg inte att du redan valt.

(Vidhåller ändå att Prius är ett bra tjänstebilsval)

((Om man inte får lov att ta ut en sjua))

/ FS
Nu har den anlänt till Halmstad, vad den nu ska där att göra...

/Udo Dirkelsniff

Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Inget är som väntans tider, eller hur Udo? ;)

Du hinner med andra ord inte få den innan jul? Hämtade min 320iAT nyligen, och jag faktiskt hur nöjd som helst :)

mvh
Anders
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jaha,
Nu är man där själv. Vad f-n ska jag välja!

En näst intill fullsmetad 120. Provkörde men blev inte särskilt imponerad... Får ju in mycket "lull lull" iof.
En 318coupe med Sportpaket och läder. Snygg men... nja..
En tom 520 (i princip), dessutom något större bil än jag behöver och känner för.
En 320i Sedan med komf.pkt och Sportpaket och 18". Verkar väl mest vettigt men efter att ha ägt en 328 E46 tidigare vet jag inte. Kanske är fel att tänka i dom banorna och var glad åt att man kan plocka ut en ny bil?

Ja det är frågan. Inte lätt alltså. :) Lyxproblem var ordet...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Varför inte en 120d istället för i? Kan du vänta på nya 3an?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.