|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Fick just en offert på en Audi A6 2,4 och med farthållare som enda extra utrustning så kanske jag kan få med en uppsättning vinterdäck på plåtfälg under 270'. Det blir provkörning på fredag. /Udo Dirkelsniff |
|
|
En SAAB 9-5 LinearBuisness 2,3t (185 hk) med utökat ljudsystem (150W), sportchassi, 17 tums fälgar, regnsensor, parkeringssensor, avtagbart drag, motorvärmare och vinterhjul på aluminiumfälg får jag för 170 kkr (bra avtal). Synd bara att det är en Saab. Har även roat mig med att bygga: Volvo S80, 2,4 (140 hk), pengarna räcker inte till större motor, på Länk känns ganska tråkig... Ford Mondeo Ghia X - 2,5 V6 (170 hk) med diverse tilläggsutrustning kan jag också klara under maxpriset. Länk Audi A6 på Länk |
|
|
Pegga 407? Försök hitta en 2årsbil som någon tjänstebilsförare kört i 2 år, momsbefriad och då kanske du kan få en 530iat för under 270k? Asken |
|
|
Priset på 9-5an e ju sjukt bra. Är de verkligen en ny bil ? :) Hur gick det med A6an då? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
Ras.mus |
Är det inte 270 istället för 170 som det ska vara där på saaben? Sen, även om du får skatta för förmånsvärdet så kanske det är bättre med en begnagad bil? Du slipper ju ändå service och rep. kostnader väl? Och soppa likaså? men det är klart, taxerass upp 30 eller 40000 blir ju 5000 mer att betala per år (50% marginal som du säkert har va?) |
Ras.mus |
För din del är det ju lite synd med BMW's fina fria service... Du kanske kan förhandla med företaget ditt om att lägga till vad normal servic kostar för de andra bilmärkena? Annars, inte troligt kanske, förhandla bort fri service med BMW och få lägre pris? |
|
270 000 ska det vara, förlåt:-( /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Konverserade hustrun samtidigt som jag skrev inlägget:-) /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Om de står mellan den saaben och en a6 utan utr så hade jag valt saaben. Den har allt du behöver från scratch. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Rent logiskt lutar det åt Saaben ska dock testa A6:an i morgon... /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Audin är flera snäpp högre rent kvalitetsmässigt än saab. Men hur kul är det med en bil med endast farthållare som extra utr? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Ska man vara ärlig mot Audi så har den en hel del utrustning som standard: Utvändigt Aluminiumlist på bakluckan Aluminiumlister runt rutor och kylargaller Backspeglar lackerade i bilens färg Ellipsoidstrålkastare med klarglas Kaross, förzinkad, 12 års rostskyddsgaranti Lättmetallfälg, 9 eker 7 X 16 med däck 205/60 16 Strålkastarspolning Värmeskyddsglas, gröntonat med extra bländskydd i vindrutans överkant Säkerhet ABS - Låsningsfria bromsar ABS, låsningsfria bromsar med EBF, elektronisk bromskraftsfördelning Airbags, på förar samt passagerarsidan fram ASR, Antispinnreglering Bälteskraftsbegränsare fram Bältessträckare fram och bak på alla sittplatser Bromsljus, 3:e högt placerat Deaktiverbar passagerarairbag med strömbrytare i handskfacket ESP- elektroniskt stabiliseringsprogram ESP, elektroniskt stabiliseringsprogram Isofix barnstolsfäste (förberedelse) på ytterplatserna bak Nackskydd 2 st fram och 3 st bak (Med anti whiplashskydd fram). Sideguard, sidokrockskyddsgardin Sidoairbags fram TMS, Tire mobility System, Däcklagningskit Yttertemperaturmätare Invändigt Burkhållare Dekorpanel i aluminium Radial Fack för glasögon i takmodulen vid backspegeln Förvaringsfack i mittkonsol samt bagagerum Instegslister i plast fram/bak Läderratt, 4 ekrad Läslampor 4 st med fördröjd innerbelysning Mittarmstöd bak, fällbart Ratt, inställbar i höjd och längsled Tygklädsel Meridian Tygmattor, extra fram och bak Funktion och el Automatiskt stöldskydd (Startspärr) med elektronisk kod i nyckeln Backspeglar, med elmanövrering och uppvärmning Bakruta med eluppvärmning och tidskoppling Centrallåsning med fjärrmanövrering Coming/leaving home funktion Dimbakljus, ett backljus Dimstrålkastare integrerade i frontspoilern EDS, Elektronisk differentialspärr Fönsterhissar, elektriska fram och bak med komfortkoppling och tipfunktion Framstolar, elektriskt uppvärmda Friskluftsfilter mot damm och pollen Gastrycksfjäder för motorhuv, 2 st för baklucka Klimatanläggning, automatisk 2 zons MMI-Multi media Interface, intrgr. manövr.konc. med betj. i mittkonsol. Bildskärm,monochrom 6,5 tum Parkeringsbroms, elektromekanisk. Aktiveras med strömbrytare i mittkonsol, ivägkörningshjälp. Räckviddsinställning, elektrisk för strålkastare Radio, integrerad i MMI, 2 kanalsförstärkare 2 X 20 watt, 4 högt. fram, singel CD i handskfacket Regnsensor Servotronic, servostyrning med hastighetsberoende reglering Spolarmunstycken, eluppvärmda Varvräknare /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Far min kör A4 1.8Ts Quattro Avant som han är grymt nöjd med. Den har ju dessutom kommit i facelift-version nu. Är den på tok för liten för dina behov? Du får ju lite mer utrustning för pengarna jämfört med A6. Jens |
|
|
Udo: Du vill säga att det är ett i landsproblem, det stämmer nog. Men man skall dock inte bortse från att det ÄR ett problem och skall inte tas lätt på. Synd att du inte är fattig då hade du haft ett problem mindre =) /Johan Hellre rik och frisk än sjuk och fattig. |
|
|
Udo: Får jag föreslå nåt annat än Audi/Saab? Jag säger bara: Länk Länk Länk Länk Länk Länk Om du är nöjd med din 523:a så behåll den! Provkörde en -98 igår i samband med inspektion och förstod varför den är så härlig att köra!!!!! Mvh |
|
|
Annars är en 120d det du kan få för ~270.000... Mvh |
|
|
Har funderat lite extra på detta lyxproblem, och ju mer jag funderar desto mer självklara ter sig alternativen: 1. BMW 320i, inkl komfortpaket: 271 000:-. Går säkert att förhandla sig till utrustning för 15-20 000:- med tanke på att modellen är på utgående. 2. Ford Mondeo ST220. 276 200:-. Väldigt välutrustad, med (jämfört med BMW/Audi) extremt billiga tillval. 3. Opel Vectra 2,0 turbo. Man bör kunna få en väldigt välutrustad bil. för 270 000:-. Deras hemsida funkar inget vidare (värdelös), så någon exakt prisuppgift såg man inte. Synd att Peugeot gjorde den nya 407:an så bedrövligt ful att man kräks när man ser den, annars kunde den kanske fått vara med i listan :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Måste bilen vara flång ny? Jag fick för 1,5 år sedan uppdraget att anskaffa en 'poolbil' till vårt företag (dvs en bil att användas för tjänsteresor vid behov). Det blev en 1 år gammal 520iT med 3000 mil på mätaren, vettigt utrustad och 90.000 billigare än en likadan ny. Vi tog leasingen på 24 månader istället för på 36 som gäller för nya bilar. Inga problem med vare sig finansbolag eller vårt ekonomifolk, och bilen har varit till full belåtenhet (f.ö. till salu i februari om nån är intresserad). Kunde ju vara ett sätt att få en E60 inom din beloppsgräns! /// Gunnar E. |
|
|
Tack för engagemanget! Har ägnat en del av eftermiddagen åt att köra Audi A4 och jag är besviken. Det var ingen större skillnad på att köra en ny Audi mot min 523 -97. Tyckte faktiskt att det lät mer i kupén i Audin. Tog också med delar av familjen till SAAB och man kan inte säga att de var entusiastiska inför möjligheten att få åka svenskt... Jag ska undersöka Kalles alternativ 1 lite närmare. /Udo Dirkelsniff Länk |
|
|
Kalles alternativ 1 är helt rätt, om du klarar att baxa in familjen i en E46! En arbetskamrat har just tagit ut en 320i Touring, med komfortpaket, metallic och ytterligare lite utrustning + vinterdäck. Han fick den för 269.000, viktigt eftersom han också ville hålla priset under just 270.000. (Han köpte den hos Levin Bil i Värnamo.) Och inte tusan är väl en A4 särskilt mycket rymligare än en E46 Touring?? /// Gunnar E. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.