|
|
|
|---|---|
|
hjälp mej nu killar... står på jobbet o skulle fixa lite innan besiktningen imorrn bitti.... lyckades på nått ***** sätt låsa in min enda nyckel i bilen.... måste ta mej hem... HJÄLP!!!! | |
|
Om du låst in din enda nyckel i bilen återstår väl bara 2 alternativ. antigen våldföra sig på något av låsen eller slå in en ruta. Har du verkligen ingen av extranycklarna kvar? man får 4 st. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Skruvmejsel! ------ Länk Länk |
|
|
Galgtricket! Dvs du tar och böjer till en gammal stålgalge och försöker fiska i bakdörren efter "staget" till låsknappen. Polarna har lyckats ta sig in i sina bilar 10-talet gånger efter att dom låst in nycklarna. Galgtricket funkar iaf på Volvo 240, 940, Opel, Toyota... m fl. |
|
|
En kompis till mig plockade helt enkelt ur framrutan när han låste in sina nycklar... Sitter ju bara en liten klämlist runt rutan som går att pilla ur med en mejsel... bättre än att slå sönder andra rutor, fast man kan behöva ett verktyg för att få tillbaka listen när man är färdig... men det går utan, silicon hjälper till bra. Diesel-räsern |
|
Philly |
när jag låste in mina nycklar gick jag och köpte en ny bil, lät den andra stå BMW 4 life |
|
Ring 112 och fråga efter en låssmed dyrt men dom lämnar inga märken... |
|
|
här har ni en bra lösning för att undvika sånt här i framtiden: Länk Diesel-räsern |
|
bole |
Hade farsans saab 9-5 ... skulle åka från sthlm t malmö... stannade till på en mack i nyköping....öppna bagageluckan för att släga in lite grejjer äta korven o fortsätta....upptäckte att jag låst in ENDA nyckeln jag hade i bilen :( ... va kul...började regna precis som tur d var som hade jag plånboken med....ringde assistancen...snubben kunde ej öppna dörrn vi fick låsplutten upp åxå men dörren öppnar ej hos saab..ingen ström lixom...larmet var på :( ... jag fick till slut hyra en volvo v40, köra ner t falköping...d regna som faan den dan... sova över hos polarn åka ner t malmö åka tbx o sen upp mot nyköping...det var INTE roligt .hela helgen blev förstörd...nu kollar jag jäääääääääävligt noga var jag har nyckeln innan jag stänger bagageluckan :) lite tradigt med att öppnar man bagageluckan o stänger igen då e allt låst ..lit efarligt med d där... |
bole |
glömde o säga att ja hämta andra nyckeln i malmö t slut :D |
|
Känner igen det där jag har gjort det 3 ggr i min cab.... HAr Carguard 850s så om ja låser upp bilen och inte gör nått på 2min låser den sig själv automatiskt....Tur som fan me cabben som man då kan få in en smal stång me nå krok på och fiska ut nyckeln som av slumpen alltid har legat i stolen.....och sen låsa upp.......jävligt surt e det...! |
|
|
Liknande händelse har jag råkat ut för, dvs vi hittade inte nyckeln, den var borta.. Ringde Falck Bilbärgning, dom kom och stoppade in en sorts kudde utan luft i dörrspringan sedan pumpade de upp den och dörrn öppnade sig lite smått, lagom till att komma åt låsreglaget.. Han tog en 100lapp och var glad för de /MVH Mert |
|
|
hej hallå.... hehe lite roliga tips ni kom me =) de löste sej ganska fort ändå utan att bruka våld eller förstöra... såg att min kära kolega som låst bilen för mej inte lyckats få igen dörren helt.. dvs. "första hacket" på passagerarsidan. fick leta rätt på en massa långa hårda pinnar o tejpa ihop.-... längst ut satt ja dit en krok som ja fiskade nyckeln ur tändninen o genom rutan... så de löste sej ganska fint ändå =) men tack för tipsen |
|
|
Men ska bilen kunna låsa sig om nyckeln sitter i tändningen? Va jag vet ska de ju bara gå om nyckeln är urdragen då den tror att man inte är i/eller i närheten av bilen.. /MVH Mert |
|
|
mert: de va såhär. ja o min kollega skulle riva min framtoning o tog en varsin ruta... då kom nån av oss åt låsmojängen o slog ien dörren... eller ja får ju skulle på min kollega för han stängde sist =) |
|
| Nix det spelar ingen roll om nyckel sitter i tändninglåset eller ligger i skuffen den låser endå.... | |
|
Varför stoppar ni inte den lilla plastnyckeln i plånboken? Fast om bilen är låst och man öppnar bagaget med fjärren och slänger in nycklarna där och stänger blir det lite problematiskt. |
|
| För många år sedan hade jag en 318 e36, kom hem från en skidresa å skulle hämta min snowboard som åkt med en buss hem. gick ur bilen, lämnade nucklar å en hund kvar i bilen..hunden slog tassen på låsknappen varefter bilen låste sig!! Helvete!! Hon fick igång larmet... folk undrade.. poliser, bilverkstad, ingen hjälp att få. Sen gör hunden ifrån sig i bilen.. trodde jag skulle gråta blod!! efter 3 tim kom en jourbärgare å han skrattade å började fixa med låset men vad gör hunden..jo, öppnar låset med munnen!!?? det va inte sant.. Bärgaren tog betalt å åkte hem å jag fick sanera bilen. Åkte 3 mil i 15- med rutorna nere för det luktade.. | |
Leibel |
beställ en ny nyckel hos BMW blev bestulen på min enda nyckel till min förra vinterbil och ringde bara bmw och beställde en ny. Kom efter tre dagar och behövde bara visa upp registrerings beviset. bilen var en 318 från 1984 och svensksåld mig veteligen så att fixxa fram nya nycklar till nyare bilar borde inte vara några problem. gav föressten 109 kr för en nyckel. billigt! |
|
Om de är e30 är det inte svårt att bryta sig in... tog mig och min far cirka 30sek utan några märken alls att komma in i bilen!! gör sä här... Sätt en eltejpbit på listen över dörren.... ta en mejsel och bänd upp dörren(ta det försiktigt) sen peta ner en svetstråd med ögla och dra upp knappen... hur lätt som hällst... Jag lovar att det tog inte 30sek och inte ett märke..gjorde dessutom inför publik!! mvh |
|
Svärd |
Men sprid ut hur man bryter sig in i bilar bara! Ska inte någon fråga hur man gör om man har tappat sin fjärr till larmet och vill stänga av det?? Eller hur man öppnar låsbultarna om man tappat den nyckeln?? Alla är inte av naturen ärliga! ///Martin |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.