AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
1.214

SVT1 Plus 18/10: Däcksköp på nätet

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Ikväll på SVT1 kl 21.00 handlar Plus om att köpa däck på nätet: Länk

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Svara på det!! skall det vara på det viset?!?!

Sverkers intentioner är goda men han lyssnar sällan på företagens företrädare utan kör sin hårding still och är mer än lovligt blåögd i vissa fall..
Tycker att det är allt för många "tycka synd om" reportage där vedebörande inte läst vad som skrivit på och sedan gnäller....

Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk)
Scheckheft
jag har en liten sverkerikon på mitt nattduksbord som jag ber till innan jag släcker ljuset ;-)

Mvh
Scheckheft
E38.info
___
Länk
bustorp
Sverker is king......(nä, det såg inte så bra ut i text som det lät)

BMW är inget man bara äger - man har det i blodet på något vis!
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ang Plus och Sverker så var det lagom pinsamt häromveckan när pensionssparnade togs upp. Dom hade en stackats kille som pensionsparat i fonder i en pensionsförsäkring i ett antal år. Han hade senaste året sparat 1000 kr och det hade dragits 500 kr i avgifter. Sverker tyckte det var helt orimligt att man kunde ta ca hälften av det som betalades in i avgift. Trots att jag långt ifrån är någon expert på området så vet jag att avgiften som tas ut är baserad på det totala värdet av den aktuella försäkringen (dvs värdet på de fonder som köpts under alla år sedan sparandet startades). Sverker jämför äpplen och päron och framstår som direkt korkad i mina ögon (även om han är rolig att se på...).

Jag vill inte på något sätt försvara försäkringsbolagens avgifter som helt riktigt är höga men den här typen av oseriös fakta gör väl knappast saken bättre.

Tilläggas ska väl också göras att sparar man till sin pension i fonder så detta inte på något sätt riskfritt. Dom kan både öka och minska i värde och skulle fonderna minska i värde så ska väl inte försäkringsbolagen hängas för detta.

Lite off-topic men Sverker vet hur man kan göra folk irriterade...;-)

___
BMWCS #5157
ta
2.494
tarzan325
E61 520d M-sport -08
7500 till 42100mil.

F11 520d M-sport -15
jag brukar kalla honom kort och gott för sur-sverker!

Diesel-räsern
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Ä det så, ä det så, svara nu ;) Länk

Mvh. Patric
Min 740-E38
Länk
BMWCS #4598
nå.. någon som såg programmet och innehöll det möjligtvis något som kan vara värt att veta?

Mvh
David

Visa användare
1.397
Erik G
X3 2.0d 16 Brunmetallic
David: jag tror vi här på autopower vet mer om däck och däckleverantörer på nätet än vad som kom fram i programmet. M.a.o inget nyttigt kom fram...

Min: Länk

Erik**

///Tänk först, meka sen...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tycker faktiskt att däckonline klarade sig bättre än jag trodde. Sverker kunde inte, trots försök, hitta något att klanka ner på. Det konstiga var att han inte var beredd att kasta den lokale gummikillen i soptunnan trots att det skiljer över 1000 kr för ett par vanliga vinterdäck monterat och klart.

Det roliga var att den lokala gummikillen försvarade sig med att "rullmotstånd, livslängd på däcken är viktigt" som om man var tvingad att köpa ett no-name däck!

Allt som allt tror jag att däckonline kommer få fler beställningar denna veckan än föregående :)
Beställde från Däckonline i våras och det är ju kanonsmidigt och billigt! Tur att det inte kom fram några otrevliga avslöjanden om företaget så man kan fortsätta handla där=).

Mvh
David

Jag har aldrig hört ett ont ord om däckonline. Det verkar vara en välskött verksamhet. När jag skulle köpa nya däck så sa min lokala återförsäljare att jag skulle kontakta däckonline istället. Inköpspriset hos pirelligrossisten för min lokale återförsäljare var högre än försäljningspriset till kund hos däckonline.
Jag köpte fyra däck (Nokian) av däckonline i våras. Dessa var orunda och omöjliga att balansera enligt två oberoende däckfirmor. Trots flera försök var det omöjligt att få kontakt med däckonline angående reklamationen. Mao jag kommer skaka fram i några tusen mil framöver.
Detta var dock första problemet efter 5-6 tidigare lyckade nätköp av däck.

Så som sagt, så länge däcken man får hem är OK så är det lugnt, men strular det så är det lättare att klaga hos lokale gummigubben.

/T
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.