|
|
|
|---|---|
|
Jaha, då var det dags att köpa vinterdäck.. Ush, vill inte ta bort mina döläckra 18tums M-fälgar :/ men aja.. Min fråga lyder, nån som har några tips på vilka däck man ska ha som vinterdäck på en 320 Ci -04? Vilket märke är bäst osv? Kanske dum fråga.. vad vet jag.. // Chris | |
| första frågan är väl dubbat eller ej.. | |
|
Mitt förslag är dubbade nokia eller gislaved i så smal och hög dimension som möjligt. Vilka dimensioner som är tillåtna står i registreringsbeviset tror jag. Tror att 195/65-15 finns, annars rekommenderar jag den dimension som ligger närmast. Jag vet jag är tråkig och du kommer tycka bilen ser skittrist ut med 15 tummare, fast när halkan slår till är det värt det. För att inte tala om känslan till våren när du får lägga på dina M-fälgar igen... |
|
|
jag tror att jag vill hålla med yozef till 100% (även att jag ska åka på 225/45-17" friktion, som dessutom är slitna =( ) Vill man ha fäste i "alla" lägen är det högt och smalt som gäller. Kolla på rallybilarna. Och känslan som blir när man lägger på 18" till våren igen är obeskrivlig när man får tillbaka gokarten... Diesel-räsern |
|
| 16' 205/55, det kändes helt ok när 18' åkte av igår. Känns som en SUV :) | |
|
Beror ju på var du kommer att åka mest. Stockholm innerstad där funkar förmodligen friktionsdäck bäst. Samma i södra Sverige. Men ska du uppåt. T ex Svenska Rallyt miljöer. Då är smala och dubbade däck helt överlägset! Själv förespråkar jag dubb då det för mig känns bäst i alla lägen faktiskt. |
|
-BeeMWe- |
Stavros: Iaf om man har en E30 ^^ |
| men personliga åsikt när man kör med (bakhjuls drift) är att man kan köpa regumerat till vinterdäcken!! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.