|
|
|
|---|---|
|
Hej jag undrar vad som skiljer 318is från en vanlig 318? Jag menar 318 hade 115hk och 318is 140. När jag mailade till BMW sa dem att S:et står för laddluftkylare? Stömmer detta? MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla | |
|
Då fick du nog svar av städerskan eller en prao-elev! :O))) Nej! 318is har fyrventilsmotorn på 1,8-liter. 318i har tvåventilaren på samma slagvolym. Det är två helt olika motorer och man kan inte byta toppen mellan dem. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
HAHA okej :P men gör verkligen 4 ventiler så mycket :O MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
|
Laddluftkylare??? Vart mailade du då, BMW borde veta bättre! 318iS har 16 ventiler jmfrt med 8 på 318i iS:en har annat chassi, sport inredning (stolar, ratt). Shadowline, extra spoilerläpp och liten "vinge" på bakluckan. 14" kryssekerfälgar. mm. Mao en ganska trevligt utrustad bil, en av mina BMW favoriter. Hittar jag en fin till rätt pris slår jag till. |
|
|
Ja det sa det iaf :S men men då förstår jag tackar för svaren :D MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
|
Vill du veta mer så finns forumets längsta tråd, över 1900 inlägg som bara handlar om 318 iS. Läs igenom den diskutionen och kvällen är räddad! |
|
|
HAHA jag har läst lite av den:P med den är lång som satan :P MVH//Anton Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
|
Det gäller diesel!!!! Det finns 525td resp 525tds där står S:et för laddluftkylare (intercooler) Då vet ni varför. Prao eleven hade inte fått lära sig siffer beteckningarna än........ |
|
|
ETrettio: Du har nog rätt tck för svaren :-D MVH//Anron Att-Bromsa-Är-Ett-Tecken-På-Rädsla |
|
|
Ang detta med is -88: Jag var och kikade på en som var till salu, men när man slår på reg-numret på vägverket står det bara 318i! Står det bara is i reg-papperna kanske (glömde kolla), eller var det en 318i med kryss-ekerfälgar jag var och hälsade på? Chassienr har jag om man kan söka på det. Nån som vet? /Tobbe |
|
| Bilen är ju 16år gammal det kan ju hända att någon på de 16 åren bytt fälgar. Bara en gissning=) | |
|
Vissa år fanns det en E30 318iS (märk att det är stort S), som hade 2-ventilsmotorn på 1,8 liter. Däremot var det annan utrustning mot "den vanliga" 318i. 318iS var mer "sportig" i sin utrustning, med sportchassi, sportstolar, spoiler, kryssekerfälgar mm. Kan ha varit en sådan! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Jo, det blev affär! Inget särskilt sportigt chassie, inga sportstolar, ingen spoiler, men kryssekerfälgar. Några sekunders tickande vid kall motor annars går den bättre än förväntat! Hyfsat repiga rutor fick sin förklaring när jag hittade en stål-spackelspade i handkfacket!! Nu kan vintern komma /Tobbe |
|
|
de finns 4 varianter på 318 e30.. 318i <-88.. hade m10 motorn.. 318i >88.. hade m40 motorn (8v).. dvs 113 hk 318is 88-89.. hade oxo m40 motorn (8v)..skillnaden var lite sänkt, shadowline osv... 318iS >90... hade m42 motorn (16v), dvs 136hk.. var sänkt, shadowline, kryssekerfälgar, LÄPP på bagageluckan o inte VINGE, rutig tygklädsel, sportratt o knopp, svart innertak osv... Sportstolar var tillval, o inte standard... har hört att 318is m42 fanns som -89 oxo.... tror att det är 89b isf.. dvs att den räknas som en 90:a iaf, men e inte säker... ........ HAHA ;p ..... Letar M-technic II paket *mums* |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.