AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
894

X-brace på Z3

någon som känner till "X-Brace" stag på Z3 ?
Ska sitta under motorn och fyla samma funktion som fjäderbenstag. Jag kan inte minnas at det sitter något sådant under bilen från fabriken så det måste väl vara något man sätter ditt i efterhand? erfarenheter? spekulationer?
Li
107
Lillen
BMW Z3 M coupe
BMW Z3 2,8 coupe
Sitter fäst mellan framvagnsbalken å karossen.Med balken menar jag den som motorn vilar på och länkarmarna är infäst i.
Är orginal på z3.
samma fråga om detta: Länk är deta något annat än krängningshämmare? Swaybar trodde jag betyde just krängningshämmare men det ser lite annorlunda ut på det otydliga bilden...
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Swaybar är krängningshämmare och det är nog vad de försökt efterlikna med den ritade bilden, antar att de "extra" pluttarna i mitten är lösa bussningar, fäststag eller något som följer med i kitet..

/Caspar
Länk
Caspar, så står det:
This bar must be used if you have an existing bar on your vehicle. This bar is a larger diameter than the factory bar, but uses the same mounting points as the original factory bar. It requires the use of special hardware that was factory installed. This kit cannot be used without the original hardware

jag tolkar det så att det är förutom "vanliga" kränglingshämmaren...?
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Jag tolkar det snarare som att om Du inte har orginalkränghämmaren så saknar Du en del monteringsstag/bussningar el dyl... Dvs orginalkrängaren byts ut mot denna, men "mounting points" behålls intakt.

/Caspar
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.