AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
654

Någon som har haft problem med rost

Hej jag har en fråga om rost på bakluckan på min 520i 01 sedan.Jag har två små bubblor på resp voh sida under luckan .Ser ut som rost men osäker kan det vara underedsmassa ?Ser identiskt ut på båda sidor.Har sett här på forumet att det kan vara ett problem med bakluckor på touring modellerna.Gäller det även sedan? vore Tacksam för svar av andra sedan ägare.
pe
3.381
per_j82
525i -90
525i -93
528i Touring -98
M5 -03
Vår 540iA -01 (Sedan) har en liten liten rostskada alldeles i svetsfogen på bakluckan. Där fogen är som vulkar ner över nummerplåten. Längs med skyltbelysningen så att säga. Vi ska ta kontakt med BMW, så får man troligen ut en ny baklucka.
Visa användare
293
Hermander
325Ci Cab-2001
430xd Grand coupé 2016
Vanligt fel, bara att åka till BMW och hävda rostskyddagarati (6år från första reg datum).
Var där i sommras, får en ny lucka i morgon =)

Se mera här Länk

/Fredrik
Visa användare
306
yozef
316i Compact -00
Om det ser ut som underredsmassa kan det vara vax som finns inuti luckan som smält om runnit fram.
Tackar för svaren . Det är väl bara masa sig till bmw då.synd på en så gedigen bil i övrigt.Hoppas rosten håller sig borta med en ny lucka""""" Tackar för ett kanon forum
Visa användare
48
Dirren
530 Da T - 00
som sagt var frågade i en annan tråd..någon som vet om det fins en milbegränsning för rostskyddsgarantin ??
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.