|
|
|
|---|---|
|
Håller som bäst på med ett 2,7 liters bygge som ska vara klart till våren. Snart ska blocket med delar in till motorverkstan för kontroll/upputsning. (Hona loppen, plana blocket och balansera vevpartiet mm.) Tryckplattan som jag tänkte använde ska komma från en iX, men hur kollar jag det?? Det finns ju ett gäng nummer stämplade på den... Kan man härleda tryckplattan med de nummren? Någon som har ETK och kan kolla upp vilka nummer som ska finnas på den? (Om det nu framgår av ETK vill säga) "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." | |
|
Är det orignal tryckplatta så är nr för IX: 2121 1 225 886, vanliga 325: 2121 1 223 026 Sachs däremot (som är lev. för original koppling på BMW) anger samma koppling till 325I som 325IX. Är nog ingen större skillnad dom imellan! Annars är det inte så svårt för en motorverkstad att kontrollera fjädertrycket på tryckplattan! ///Magnus |
|
|
Tack för snabbt svar! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Ska ju vara samma tryckplatta på iX som på E30 M3, så en liten skillnad är det nog. Hoppas att det är en iX platta jag har liggandes då... Och så kan man ju be verkstan kolla trycket i den så att den inte är slut oxå... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Va, vem säger det, att det är samma tryckplatta på M3 som 325IX ??????? Stämmer nog inte........! Det kan ofta vara samma på 325i och 325ix, men M3:an har en annan platta, som ligger på c:a 1100 kg fjädertryck, 325-plattan ligger kring c:a 750 kg! Du gör bäst i att köpa ny koppling, antar att du ska höja effekt eftersom du ska ha 2.7liter, framförallt vridmomentet! O då behövs en fräsch koppling! Köp Sachs -618 platta o en organisk lamell, alt sinter! ///Magnus |
|
|
Det har jag fått från Bonje här på forumet: Länk Behöver ju dock inte vara samt för den delen!! "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
På min står det 2121 1 225 883... Föregångare till 886??? "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
Nej, jag skrev nog fel på en 6:a o 3:a, -883 är IX-tryckplatta! ///Magnus |
|
|
Mer nummer, tryckplatta M3 E30: M3:an 2.3 heter 2121 2 226 505 M3:an 2.5 heter 2121 2 226 847 Så det är inte samma som 325:an!!! ///Magnus |
|
|
Nä men då så! Ännu en hörsägen dementerad... "Pain Is Just Weakness Leaving The Body." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.