AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
579

Knackande ljud mellan 2-3000 rpm på M roadstern

pa
49
palandet
Bmw z4 3,5 i
Hej. Jag har en M roadster från 98 och den har gått ca 5000 mil. Det har kommit ett knackande ljud (inte alltid) från motorn. Ljudet kommer mellan 2-3000 rpm utanför detta är det tyst. Är det någon som känner igen problemet eller vet vad det är?

eF
900
eFx
520d Touring -09
Hej hej,

nästan lättast att be BMW titta på detta. Det kan vara allt från en dålig vattenpump till vanosen..

/eFx

/eFx
www.z4.se
kan du identifera var ljuder kommer ifrån? låt någon gasa och lysnna med öppne motorhuv.
är eFx gissing om vattenpump rigtigt så är det bra att byta bums. en havererad vatenpump har tendens att sabba fläkten och kylaren...
... och hela motorn om det går riktigt illa. Vilket min far fick uppleva.

Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color.
pa
49
palandet
Bmw z4 3,5 i
Hej och tack för er hjälp. Jag har fortsättning på frågan: Finns det något enkelt trick för att kolla de två föreslagna felen (vattenpump resp vanosen)? Samt om det är något annat som jag ska kolla speciellt inför vinterförvaringen?

om det låter så är jag övertygad om att det kommer ge utslag på diagnostiksystemet. kolla med någon BMW mek om dem kan göra en avläsning. kostnaden brukar variera från 500kr hos BMW gruppen till 150-200 hos oberoende mek.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.