|
|
|
|---|---|
|
Någon som vet nått om denna bil? Vad skall man kolla extra noga på? När jag provkörde den rasslade det från motorn, är det vanosen månne? Länk Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... | |
|
Erik: Vanos är inte problemrelaterat alls på M54 motorerna. Jag tror aldrig jag hört talas om ett haveri någonsin faktiskt. Inte heller skönhetsfel dvs missljud likt m5orna. Rassel från M54 är väligt ovanligt och jag har aldrig hört någon som gjort det. De kan vara kamkedjan som rasslar pga dålig spännare men detta uppträder inte vid 3500 mil utan snarare vid 15 kmil och uppåt. De fanns ett missljud från oljepumpen på tidiga M52 E46or, men det är fixat redan from hösten 99 om jag förstår de hela rätt. Novation får ju givetvis fixa de som rasslar, påtala felet och de bör vara snabbt åtgärdat om du nu är intresserad av vagnen. Automat i e46 är väldigt bekvämt men inte så lättsålt tyvärr. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det är p.g.a automaten den är intressant. T.o.m tjejen gillade den, å det e verkligen plus i kanten :) Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
|
Ok, men då skulle jag vilja påstå att du är en ganska ovanlig e46 köpare :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Det jag reagerar över är det höga priset. Men du kanske får bra betalt för ett inbyte eller så har du lyckats pruta en del. Den borde ligga nånstans i 175 - 185kkr istället! |
|
|
Glömde nämna att priset är sänkt ytterligare, nu 199000:- Tycker dock inte priset är så högt när den bara gått 3500 mil. wendtan: automat e mums :) Min: Länk Erik** ///Tänk först, meka sen... |
|
bole |
finns sjyssta 99-00or för mkt mkt bättre pris :) |
|
Bole:Sant, men då får han inte de mysiga mullriga ljudet från M54an :=) Erik visst, bekvämt och prestandahämmande :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.