|
|
|
|---|---|
|
På en M Roadster/ M Coupe? Jag hoppas det går att använda denna då det verkar svårt att hitta en nippel som passar. Eller tips om hur man söker i katalogen med reservdelar, jag hittar instrumenten, och utetemp givaren finns med där. Men oljetemp givaren finns någon annan stans. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. | |
|
Tempgivaren sitter bredvid tryckgivaren i oljefilterhuset. Det är samma gäng som på tryckgivaren M12x1,5. _______ //Niklas |
|
|
I oljefilterhuset, tack för det. Skall kolla om jag har några uttag för givare där. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| rapportera tillbaka när du vet. jag är oxå intresserad av det . (det är oljetemp mätare du vill installera i din ,eller?) | |
|
Jepp, har köpt oljetryck och oljetemp från Realcar och har fullt sjå att hitta nipplar och grejer som passar. Fick ett tips att det förmodligen går att använda orginaltemp mätarens givare ihop med mitt instrument. Kollade mer på ETK'n på 2.8'an. Ser lovande ut med uttag, skall försöka kolla på min bil ikväll. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| tog du dem där "black panel grejerna? var ska du har mätarna i coupen? | |
|
Ja det blev Black Panel mätarna, jag har monterat dem i radiouttaget. Ingen poplåda över huvudtaget med andra ord. Om musik suget blir alltför stort kommer en iPod att införskaffas och kopplas till ett slutsteg. Var ute i garaget igårkväll, inte så lätt som jag trodde. Det hålet jag tänkte på var upptaget med en slang. Svårt att se med ficklampa i mitt mörka garage. Måste åka och hissa upp bilen så jag kan se ordentligt. Blir nog enklare att meka dit givarna då oxå. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
| lyckades du med det till slut? | |
|
Har inte kommit längre med projektet, har fixat delar så jag kan få dit trycksensorn, men längden på tempgivaren ställer till lite problem. Den går inte ned i de Y adaptrar jag köpt. Funderar på att låta en kompis svarva ned tempgivaren så den passar. Får ta tag i det där igen... Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
då kansle ska du titta på detta: Länk verkar vara ett lock till oljefilterhuset som har färdiga uttag til givarna. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Z3c 4 ever, har funderat på den, men tyckte priset blev väl häftigt tidigare i år. Men nu när dollarn är nere i lagom nivåer blev det affär. =) Därav min fråga om UUC... Försökte även få en polare att kopiera den, men det föll på att han inte har rätt gängtappar. Vem var det som kunde fixa stålomspunna slangar? Tror inte det blir så snyggt att montera givarna direkt på locket, så jag tänkte dra 2 slangar från UUC locket till ett lämpligt ställe i motorrummet och montera givarna där. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
kolla med cybertrotter@tele2.se om stålomspunna slangar. han huserar här på forumet och företaget heter motron. mina bromsslangar kommer därifrån, han verkade vara flexibel. hur ser givarna ut egentligen? är dem så fula att man måste göma dem? kommer tryckmätaren funka om du avlägsnar den från oljehuset? trycket lär falla lite om oljan måste åka bort i en slang?, eller? ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Tryck sensorn är inte speciellt vacker, men det är mest storleken jag tänker på. Visst blir det allra bäst att montera dem direkt på locket, men jag behöver inte så exakt information. Om det fungerar att ha trycksensorn i toppen av oljefilterhuset borde det fungera med en extra slang oxå. Skall man ha absolut stenkoll på saker och ting skall ju trycksensorn sitta där orginalet sitter. Men köper man billiga mätare får det bli andra lösningar, ångrar mig lite att jag inte köpte VDO eller något annat märke där man får modellanpassade givare med. Skall kolla med cybertrotter, men väntar tills jag vet hur långa slangar jag eventuellt behöver. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Fredrik, om du bestämmer dig för UUC så hakar jag på. portot blir ju billigare om vi delar. ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
... Tomas, jag beställde från UUC vid 8 snåret i går morse. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
synd. men då får du agera forsökskanin :-) skriv gärna när sakerna har kommit ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Jajjemen, det skall jag göra! Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. |
|
|
Nå? :) Gammal tråd som söker svar. __ Joakim, Karlstad Z3 2,8 Coupe -99 |
|
|
UUC locket passar tyvärr inte i Z3'an. Det är till den äldre varianten med genomgående bult. Så jag har inte kommit längre med projektet, mätarna är fortfarande döda. Vet inte hur jag skall lösa det. Senaste försöket köpte jag en split som jag satte på orginal tryckgivarens plats, orginalgivaren satte jag i ena benet på splitten. I det andra benet tänkte jag koppla en stålomspunnen slang som dras till lämpligt ställe i motorrummet, ytterligare en split och på denna sätta givare till tryck och temp. Anledningen till slangen är att givarna dels inte får plats och mest för att tryckgivaren kommer att gå sönder på grund av sin egen tyngd och rörelse när motorn rör på sig. Tyvärr är det så trångt efter den första splitten att jag helt enkelt inte fick plats att skruva dit slangen. Letandet efter en 90° vinkel har hittils varit fruktlöst. Är det någon som vet var man kan få tag på en sådan är jag väldigt tacksam. Slangen jag använder är en stålomspunnen slang från Nitrous Express, egentligen till för lustgas, men skall även fungera för olja. UUC locket är till salu om någon är intresserad, det passar visserligen i min E30, men jag tror inte jag bryr mig om att ha det i den bilen. /Fredrik |
|
| hur gick det? | |
|
Köpte ett kit med nya VDO mätare och denna lilla grunka Länk Bara att smäcka dit, specialbeställde alla 3 mätarna med kromring. Blev supersnyggt, enda missen är att oljetempen är i Farenheit men det kan jag leva med. /Fredrik Min Z3. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.