|
|
|
|---|---|
|
Är inne och läser mycket på E46fanatics.com och hör en massa om deras 330 ZHP. Efter lite utforskning visar det sig att ZHP är i tillägg till sportpaketet vi får en "performance pack" från fabrik med vassare kammar, ändrat avgas och ECU, som ger 330ian mer hästar, högre varvtalsstopp men framförallt 5.9s 0-60mph. Nu är ju 60 mph 96.5km/h, så 0-100km/h kanske är 6.1 men det är ju klart snabbare än fabriks 330i här som gör det på 6.5s. Nu undrar jag om nån vet mer om den här trimsatsen? Varför finns den inte i Sverige/Europa? Går den att beställa separat? Går den att eftermontera? Nyfiken! /bfg | |
|
Jag har inte hört talas om att den finns på några andra bilar än just amerikanska ZHP utrustade Bilar. Efterfrågan var tydligen VÄLDIGT stor i Usa efter en sedan i 3:Serien med m3 lik prestanda. Jag har inte hört talas om några eftermonterings satser över huvudtaget. Varför det inte erbjuds i Europa har jag ingen aning om, tycker de är väldigt orättvst hur som haver :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
joo. ruggigt orättvist... =( Antar väl att det har med avgasregleringar osv, skulle inte tro att ZHP är miljöklass2005 som 330i stock är... Jaja, vi får väl försöka tjata på BMW att släppa ett eftermonteringskit med delarna! /bfg |
|
|
Bfg: Med tanke på hur enormt hårda avgaskrav de är i Usa (iaf i vissa stater) så tror jag inte det beror på det. Lyckas du få köpa delarna genom Bmw sverige så hojta, de är klart intressant. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Detta låter ju väldigt intressant! :D Ingen som hört nånting mer om detta kit? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.