|
|
|
|---|---|
|
Har en 735i ett eller två batterier som standard? har hört att det finns en i bagaget o en under sätet? stämmer det? hur måga Ah är dessa batterier på då? tacksam för hjälp! 4 Cylindrar är 2 för lite! | |
|
stämmer inte såvida man inte har någon specialvärmare typ webasto ellerliknande. Batteriet brukar ligga på ca 90Ah , men det finns lite mindre och lite större , normalt utrustade bilar klarar sig mycket gott med 90Ah. Vad som sitter original vet jag inte men tippar på 90Ah. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
| 735:an har ett batteri som standard. Två-batteri-lösningen finns mig veterligt bara på 750iL. Har för mig att vissa listor rekommenderar minst 88Ah, men personligen skulle jag inte gå under 90. Ju mer desto bättre, så klart. :) 7-serien är ju känslig när det gäller batteri... | |
|
Original 85Ah Länk sitter under baksätet. Observera att batteriet inte kan vara högre än 175mm, annars får det inte plats under det elstyrda baksätet på 750iL. Jag vet inte om ett 190mm högt batteri får plats under standardsätet, någon annan kankse vet? E32 med bensinvärmare har ett extra batteri på 25Ah monterat till höger i skuffen. Jag har för mig att 750iL utan bensinvärmare bara ett batteri. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| Det finns även vissa 750 utan bensinvärmare som har extrabatteri. | |
|
Hej! i min 735a satt det ett batteri på 72ah men då jag bytte satte jag dit ett på 100ah Ultra sts köpt på mekonomen. blev lite tajt om plats men det gick dit iaf! Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.