AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
742

Bättra svart färg på nederdelen (trösklar osv.)

Visa användare
306
bmwdriver
320i -99
318i -88
320i 2,5 -86 BMWCup Mod
Hej!
Håller på med den årliga rostlagningen (tacka saltet för det).
Behöver bättra den svarta färgen på nederdelen av bilen, dvs. trösklar och under bakre kofångaren.
Vad för färg ska jag använda? Original är ju typ halvmatt. Vill ej ha några synliga övergångar.

Kommer troligen inte att få henne färdig på två veckor :-(

MVH bmwdriver
318iS 1988
BMWCS#4324
www.bmwdriver.cjb.net
jag undrar också. är inte lika svart som det va en gång i tiden
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Jag tog svart hammarlack på min. Den är iof ganska bland men jag tyckte det blev bra ändå. Den färgen är ju väldigt slagtålig samtidigt som den rostskyddar bra.

Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Åk in till någon billackerare så blandar han till en burk åt dig. Inte speciellt dyrt men bra!

/Kristian
gr
609
groze
BMW M5 3,8 -92 Sv såld
BMW 520iT -95
Förlåt jag skrev fel. Jag menar att färgen är ganska blank inte bland.. =)

BMW Kungen
Det bästa, om man vill ha likt org. åk till bmw.. iofs dyrt.
Till Kristian, billackare har vissa regler på att sälja "riktig" billack. för denna jävla miljöpolitik i sverige. blev nekad att köpa billack en gång. De får endast lacka i sina lackboxar och så.. men går väl att få tag på färg, men det finns vissa reglar. Storebror ska ju bestämma hur vi ska leva...

//Kungen
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Gör som Groze !
Och om du tycker att det är för stor nyans skillnad så köper du bättrinsfärg från BMW och sprayar över hammarlacken.
På det sättet har du ett bra skydd och samtidigt samma nyans som resten av bilen !
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Jag har bättrat på mina med vanlig mattsvart färg som jag har vaxat på för att få bort lite av mattheten.
Dessutom var det svarta mattare när bilen var ny. Genom tvättar mm har färgen "polerats upp" och blivit blankare.
/Mats
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.