|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Ja är förmodligen en av de gröna killarna på detta forum just nu och har bestämt mig för att köpa en E36 325:a men vad finns det för olika modeller av dem?? vissa står det ju I på osv. Vad bör man tänka på när man köper en sådan bil och vad finns det för kända problem?? Just nu kör ja en Honda Civic som går väldigt bra på vägen men vill ha lite mer bil liksom och dels lite mer hästkrafter.. Ni som kan dessa bilar kan väll hjälpa mig lite?? Tack på förhand! //Kristofer Göthe Västragötaland. | |
|
Välkommen hit! Kolla modellgudien i menyn tll vänster. sen kan du söka på E36 och 325 i sökfunktionen så lär du hitta läsning för hela natten! Efter det lär det mesta ha klarnat och m du har några frågor efter det så ställ dom här! Lycka till med jakten! :) /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
TobbeBMW |
I står för "Injection" finns en del olika kombinationer, iC, iM bland annat iC är cab, iM är utrustad med M "grejor" Alla 325or är "I" generellt sett så är det en kanonbil tycker jag iaf (kör ju en själv) Motor o låda är underbara, dock lite svagt rostskydd av karossen så se noga över vad du köper, skärmkanter är utsatta, likaså nederkanten på bakluckan, känn efter med en magnet (övertejpad) så du inte repar lacken, ingen magnetism= spackel Kolla motorn, vattenpumpen är en svag länk, se över färg på kylarvätska, bromsolja, motorolja, allt sånt, mät gärna också avgasvärdena om du kan, då lambdan och kattarna tenderar att gå sönder med jämna mellanrum, särkilt på långmilare. Hoppas det var till nån hjälp. |
|
Vänta nu...är står inte C för Coupe? eller är jag ute och cyklar ? BMW325IM |
|
|
Mig veterligen så finns det inga E36:or som heter iM, iC och så vidare, annat än i ägarnas fantasier :) Motbevisa mig GÄRNA om någon har en E36 som heter 325iM eller 325iC i regbeviset :) Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
|
Tack för hjälpen! ska bli kul att börja lära sig lite nytt om dessa bilar känner ja på mig=) //Kristofer Göthe Västragötaland. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.