|
|
|
|---|---|
|
Hej! Är det någon som kan rekomendera något bra medel för att fräsha och mjuka upp läderklädslar med?? Läste i Bilsport nr.11 att Sonax har nån form av Läderbalsam! Är det någon som testat det? | |
Birger Moen |
jeg bruker et engelsk produkt: Gliptone.dette er meget bra, holder skinnet(læret) mykt og fint, og gir en fin odeur etter behandling. firmat har også rense stoff samt kan lage fargestoff iht til ditt ønske. |
David L |
Lahega har precis släppt ett sortiment för sådant. Se mer info på deras hemsida. www.lahega.se MvH David |
| gör INTE som jag bara...en kompis till mig sa att man skulle tvätta ren den med en lädertvål (speciell tvål för läderrengöring) och sedan smörja in och impregnera den. Tvättade med tvålen..å vattnet blev alldeles grått å smutsigt...men det visade sig sedan att det gråa inte var smuts utan att det var färgen på ratten......hade ett h - - - e innan jag fick nån ordning på den ratten igen....varning för lädertvål!!!!!! | |
David L |
Hmm.. Låter som om lädertvålen var väldigt stark eller så var inte färgen fixerad på ratten. Vid infärgning av skinn ska man använda en fixeringsfärg för att skydda kulören. David |
|
Jag använder numera IKEA:s läderkräm. Funkar bra. Man köper en flaska lädertvätt o en flaska läderkräm med tillhörande svamp för 98:- |
|
| Tack för alla svar! Åkte idag och inhandlade Lädertvätt, balsam och pigment på en möbelaffär här i stan!.. Nu skulle man bara ha haft någon som vill smörja in sätena!! =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.