|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jepp jag använde silikon, men snabbhärdade med värmepistol, jag vet om att det i vissa fall är aggressivt men var det hammarlack under så det verkade gå bra, det är ju bara under härdningsprocessen som det är problem. Nu använde jag ett silikon som vi använder på jobbet oh brukar funka till det mesta och sitter dessutom väldigt bra. Nu hade jag inget annat hemma så det fick bli så, ska hålla lite kolla vilket är nödvändigt ändå. En smart kille fyllde hela dragkontaktens baksida med silikon, inte så bra efter ett par veckor fanns det inget kvar alls av det elektriska, elkopplingar och ättika funkar inte så bra. ///MVH Hasso Länk |
|
Hej! tack för alla svar! jag såg igår när jag gick igenom hela bakluckan grundligare att det börjat bubbla upp nere i hörnet på luckan också. så jag ska köra in det till bmw på torsdag och se vad de säger. får jag en ny lucka ska jag iaf se till att förebygga rosten ordentligt. /wiktor |
|
| Som denna Länk ? | |
|
Ja, fast på ett ställe har man börjat se rosten. Men annars ser det ut precis så. /wiktor |
|
| Se då till när du får bytt ut bakluckan att de justerar in den ordentligt. | |
| Tänkte bara berätta att Bmw gick med på att byta bakluckan. Så bilen ska in nästa vecka. Men jag fick stå för en massa plastdetaljer, 800kr... men det får man väl leva med när man ska ha en ny baklucka. | |
|
Innan du betalar för plasten, läs Länk |
|
|
Holger_Puffa. Är det garanti så är det och då ska väl inte du stå för fiolerna. Nä, stå på dig på ett snällt sätt och förklara för dem att det ska ingå. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.