AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.097

Problem med SMT och extraspridare

Försöker styra två extra spridare monterade i en 318, men det verkar inte funka. Nån som har gjort detta som kan tala om vilka inställningar som måste göras i programvaran? Har kopplat in spridarna på de trådar som anges i manualen (kommer inte ihåg vilka det var nu). Räcker det att ställa in värden i "Injection map", eller måsta man göra nån global inställning först?
Visa användare
520
BMW-Izze
535i -86
525 TDS -93
Det ska räcka med att mappa i Injection Map tror jag...

Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk
Du lär väl ställa in "När" dom ska slå till... Beroende på vilken utgång du använder... K.
När dom ska öppna får bli en senare fråga, till att börja med vill jag få dom att öppna över huvud taget.
Okej, har kollat lite mer nu.
Har alltså kopplat in kontakt 9 (grön) och 21 (grå/svart) för att styra spridarna. Kan någon verifiera att detta är korrekt?
Spelar ingen roll om jag sätter värdena i Inject-mappen till max över hela registret, den får inge mer soppa för det. Ändrar jag i Analog-mappen händer det naturligtvis saker, men inget verkar funka i Inject-mappen. (har bredbandslambda inkopplad)
Någon?
Ok, efter att ha läst på perfect powers forum kom jag fram till följande.
Grön kabel ska jordas, grå/svart ska kopplas till den ena kontakten på spridaren, medans den andra ska kopplas till en 12v spänningskälla.
Hur som helst, det funkar fortfarande inte. Ställer man in SMT'n i NOX-läga, får man en mätbar signall, men kör man i Injection-läga är det dött.
Nån som vet om man bara kan köra med extra spridare om man har MAPsensor?
Låter som den inte får tändnings signalen rätt...
//M
Bl
1.196
BlueBeemerBoy
E91 LCI 318d 2010
E36 Coupé S50B32

Kolla med "Twin turbo" här på forumet...
Han har koll på SMT6...

Mvh. B.

"What we have here is a total lack of respect for the law"
(Smokey and the Bandit 1977)
ck
365
ck3
530DM Touring -02
528i blivande driftingbil
318 M50b28 800hk
325i -88 Isbil
320i -86 Isbil
Jag kör med 6st extraspridare och det funkar bra. kör med map sensor.

Blanka däck AB
Okej, har kollat upp det hela ytterligare.
Det är alltså så att man MÅSTE ha map-sensor för att kunna köra med extra spridare. Tycker detta borde stå någonstans i Perfect powers manualer eller på deras hemsida, men det gör det inte ( i alla fall inte i de manualer man kan ladda hem. rätta mig om jag har fel). Är det inte ganska dåligt att detta inte står nånstans?
Här har man felsökt i två dar och sen får man reda på att det inte ska funka med den setupen man har..... Är ganska förbannad just nu.
map sensor fixar du billigt hos en saabhandlare ca500kr ny i butik, funkar bra om du inte skall tokladda
//M

"Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna"
andra bilar:Saab900T16@TD04
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Hur långt räcker en sån sensor?

---
Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se
kommer inte ihåg om det är 2.5 eller 2bars, isf räcker det till 1- 1,5 bar.

"Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna"
andra bilar:Saab900T16@TD04
Visa användare
662
Nisse Järnet
E30 M50 turbo 764whp
E30ix M50 turbo 4wd 800hk
Ok tack!

---
Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.