|
|
|
|---|---|
| Försöker styra två extra spridare monterade i en 318, men det verkar inte funka. Nån som har gjort detta som kan tala om vilka inställningar som måste göras i programvaran? Har kopplat in spridarna på de trådar som anges i manualen (kommer inte ihåg vilka det var nu). Räcker det att ställa in värden i "Injection map", eller måsta man göra nån global inställning först? | |
|
Det ska räcka med att mappa i Injection Map tror jag... Följ utvecklingen av 535 BiTurbo på Länk |
|
| Du lär väl ställa in "När" dom ska slå till... Beroende på vilken utgång du använder... K. | |
| När dom ska öppna får bli en senare fråga, till att börja med vill jag få dom att öppna över huvud taget. | |
|
Okej, har kollat lite mer nu. Har alltså kopplat in kontakt 9 (grön) och 21 (grå/svart) för att styra spridarna. Kan någon verifiera att detta är korrekt? Spelar ingen roll om jag sätter värdena i Inject-mappen till max över hela registret, den får inge mer soppa för det. Ändrar jag i Analog-mappen händer det naturligtvis saker, men inget verkar funka i Inject-mappen. (har bredbandslambda inkopplad) Någon? |
|
|
Ok, efter att ha läst på perfect powers forum kom jag fram till följande. Grön kabel ska jordas, grå/svart ska kopplas till den ena kontakten på spridaren, medans den andra ska kopplas till en 12v spänningskälla. Hur som helst, det funkar fortfarande inte. Ställer man in SMT'n i NOX-läga, får man en mätbar signall, men kör man i Injection-läga är det dött. Nån som vet om man bara kan köra med extra spridare om man har MAPsensor? |
|
|
Låter som den inte får tändnings signalen rätt... //M |
|
|
Kolla med "Twin turbo" här på forumet... Han har koll på SMT6... Mvh. B. "What we have here is a total lack of respect for the law" (Smokey and the Bandit 1977) |
|
|
Jag kör med 6st extraspridare och det funkar bra. kör med map sensor. Blanka däck AB |
|
|
Okej, har kollat upp det hela ytterligare. Det är alltså så att man MÅSTE ha map-sensor för att kunna köra med extra spridare. Tycker detta borde stå någonstans i Perfect powers manualer eller på deras hemsida, men det gör det inte ( i alla fall inte i de manualer man kan ladda hem. rätta mig om jag har fel). Är det inte ganska dåligt att detta inte står nånstans? Här har man felsökt i två dar och sen får man reda på att det inte ska funka med den setupen man har..... Är ganska förbannad just nu. |
|
|
map sensor fixar du billigt hos en saabhandlare ca500kr ny i butik, funkar bra om du inte skall tokladda //M "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
Hur långt räcker en sån sensor? --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
kommer inte ihåg om det är 2.5 eller 2bars, isf räcker det till 1- 1,5 bar. "Man skall sikta mot stjärnorna, då når man iallafall trädtopparna" andra bilar:Saab900T16@TD04 |
|
|
Ok tack! --- Kör också båge! www.sporthoj.com och vattenskoter! www.jetski-sweden.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.