|
|
|
|---|---|
| Nån som vet va en tom E30 kaross väger? | |
|
Kaross med 2 dörrar utan taklucka väger 198 kg. /Anton |
|
| Det tackar vi för! | |
pob |
Anton: Kan den viken verkligen stämma?! Låter väldigt lite! /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
pob: Det är en tom kaross utan dörrar lucka eller huv. Ingenting förutom just själva karossen. Låter rimligt för mig. /Anton |
|
| tycker också det låter konstigt lite | |
pob |
Mjo kanske, men jag tycker att det låter lite iaf faktiskt.. Men kanske.. /Pontus Bergström (OO=00=OO) Länk |
|
2-dörrars E30 helt tom kaross 198 kg 4-dörrars E30 helt tom kaross 224 kg Touring E30 helt tom kaross 242 kg alla utan taklucka! Allt enl. ETK! ///Magnus |
|
pob |
nån som vet vad en 2 dörrars med lucka väger då?! :) |
|
Den väger 203kg. ///Magnus |
|
|
M3 E30 väger dock lite mer: 227 kg. ///Magnus |
|
|
Magnus; har du någon siffra på grupp A karossen som blev diskad pga för tunn plåt? Om ni vill ha en nuffra att jämföra med.e21 185kg, e28 236kg, e36coupe 326kg, e46 coupe 285kg.. |
|
|
Pelle Persson: Nej, det tror jag inte! ///Magnus |
|
|
Aha! Det skiljer alltså inte mer än 5kg extra om man har lucka. Då behöver jag inte vara så ledsen över min taklucka längre... ;) ------ BMW CS #04839 |
|
|
Nja, det är alltså tomkarossen förberedd för taklucka, alltså med hål i taket o extra förstärkningar runt om. Själva taklucka med mekanismen är ju inte inräknad i den vikten. Tillkommer c:a 10 kg på lucka med skenor mm. Alla vikter är tagna på tomma baskarossen som är helt rena! ///Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.