|
|
|
|---|---|
|
Hoppas frågan inte är alltför dum men jag har fått för mig att BMW aldrig använder turbo eller kompressor i sina modeller (bortsett från diesel såklart) men här på forumet ser jag mängder av frågor om turbo mm, är det bara eftermonterade eller har BMW faktiskt turbo i en del modeller?? (tänker främst på modeller från senaste årtiondet) | |
|
Fanns på det glada 70 och 80 talet då 2002 Turbo fanns och 745 turbo ( vet ej om denna turbo "45a" även hamnade i 5 & 6 serien via BMWs försorg eller om det var endast Alpina som fixade till detta... Sen fins ju så klart Alpina E34 Bi-turbo... ( huruvid det är en BMW elle rej överlåter jag till andra att avgöra) Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
tack för snabbt svar! (+skönt jag inte var helt ute o cyklade) |
|
|
BMW är en sugmotorbil, men jag förlåter Alpina. Lite offtopic men ville bara säga det. |
|
|
Som sagt så är det väll bara 2002:an och 745:an från 70-80talet som BMW tryckte turbo i. Finns även nån enstaka 645 oxå men dom buggdes bara 10st av tror jag. Såg en för salu som var helrenoverad för 200-300kkr nånstans, skulla jag inte tacka nej till :). Har även läst att BMW ska göra en ny turbo maskin som ska sitta i 3-serien. 330 Turbo om jag minns rätt. Men det kanske bara var rykten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.