|
|
|
|---|---|
|
Hur vanligt är det med falska bilannonser? Att någon som vill köpa bil sätter ut säljes annonser på en liknande bil som de vill köpa till ett lågt marknandspris. På så vis hänför de till dessa annonser när de ringer på säljesannonser för kunna pruta. En kompis till mej påstår att han känner en som gjort detta ett flertal gånger. | |
|
Spontant kan man undra om det inte är vanligare tvärtom, dvs sanslösa förväntningar om pris för att driva upp prisnivån/okunnighet/se om man får den såld. /Simon |
|
|
Jag har misstänkt det, en del annonser på Blocket är väldigt kortfattade och innehåller inga bilder, med priset 10-20% "för lågt". Inte för att det skulle påverka mig om jag sålde bilen, hittar någon en lika bra bil till mycket lägre pris så är det bara att de köper den ... Jag sätter å andra sidan ett rimligt pris med lite prutmarginal. Det finns definitivt lycksökare på Blocket, som begär 50-100.000 över marknadspris. |
|
Ug-Lee |
Det finns rätt ovanligt många annonser med texten"det är inte min bil på bilden, men det är en likadan" |
|
Det har hänt att jag lägger ut annonser på fordon som jag fortfarande inte äger men bara för att kolla marknaden. Om telefon går varm är det ett bra tecken att köpa in just den bilen eller modellen. //Marin |
|
|
Marin varför inte bara köpa den modellen du tycker om? istället för den bil allla andra tycker om.. 4 Cylindrar är 2 för lite! |
|
|
Marin: Jävla sätt... elpe300 Bilen: Länk |
|
|
Marin: Vad säger du till de som är intresserade och ringer på annonsen då? Jeppe A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders! |
|
|
>>Jeppe "Sorry, men bilen är såld! MEN jar har en till liknande på G! Om du är intresserad så kan jag återkomma till dig när bilen är hemma" >>Mugge Då skulle ja isf. köpa en 750iAL, men vem faan ska jag sälja den till sen? Därför håller jag mig till div. Ådi avanter, V70sar, div. familjebilar. //Marin |
|
V12 LeMans |
Om du trivs med en bil , varför sälja den , ;-) . |
|
Det är en lyx jag inte har råd med, tyvärr :( Peggan är den enda bil jag har som inte tappar speciellt mycket i 2 hands värde. //MArin |
|
|
Sån skit orkar man inte höra , bara slänga på luren , fan va oseriöst och fegt att behöva kolla marknaden på andras bekostnd innan bil inhandlas. "Att ge en vägsnigel fingret är som att kasta pärlor till svinen" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.