AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
1.526

BMW 850 ia, vad tror ni?

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hittade denna 850 på blocket: Länk

Blev lite lockad utav priset, givetvis förstår jag att den måste kollas upp noga, men om den visar sig vara ok är det ett bra köp? Går den att sälja vidare sedan när det blir dags lr är marknaden iskall för dessa bilar?

Tar också gärna emot tips o synpunkter om hur 850:n är att äga och vad man ska se upp med.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Bilen länkar till har inte skinn vilket dom flesta vill ha i en sådan bil. Jag skulle inte köpa denna istället.

Länk

Denna verkar vara ok till ett bra pris.

Personligen är jag inte ett dugg rädd att köpa en 850 jag har ju ägt 3 st V12 i E32 karossen och hävdar bestämt att det dåliga ryktet dessa bilar har är helt oförtjänt. Dock skall man räkna med höga kostnader avseende bränsle/försäkring.

Jag skulle tro att 850:n är ganska kall, 750:n är ju näst intill omöjlig att sälja och årstiden gör sitt till på priserna. Men jag blir själv sugen när priserna på 8-serien nästan är nere i 750:ns priser, för fetare bil kommer aldrig att byggas.

BMW CS #5139
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, den verkar också intressant. Egentligen är det inte läge för mig att köpa en så pass "potentiellt dyr" bil nu men jag blir så himla sugen, får försöka att besinna mig o tänka förnuftigt :)

Sen så är det kanske inte heller så kul att binda upp 70 k i en bil som man knappt får se lr använda förrän till våren eftersom jag kommer att ställa av den under vintern om det blir nåt köp.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Köp någon av dem nu uppräknade vagnarna..Kör i vinter och sälj sedan till våren för en lite dyrare peng..

Kul grej att göra,du lär iaf vara ensam med en 850i på vintern ;)

Tycker också att det var helt rätt kurs på båda två...Frågan är då naturligtvis skicket på dessa...Kan säkert vara helt ok bilar.

Mvh Janne.
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Ja, det var en kul idé, att åka 850 på vintern. Har en grand cherokee nu, antagligen en aning bättre som vinterbil men vad gör man inte för att få åka bmw med tolva :)

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Je
7.509
Jesperado
328 CiA -97
750iA -88
320i -88
320i -82
320 -78
1502 -77
850:n passar bra som vinterbil, jag har kört större delen av en vinter med en 850 och det funkade jättebra...

Jeppe

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

850 #2, undrar om "Astrid" själv har kört bilen? Kolla noga upp så den inte är buskörd av någon galning och Astrid bara står som ägare... :)

MVH,
E38B12
E
1.156
E
320 ci cab -04
JN
Först bör du som du säger kolla bilen jävl.. noga. Både miltal och M-test.

Skall man köpa en sån här bil, 15 år gammal, bör man ha antingen gott om $$$ eller kunna göra mycket själv. Vara bilmek eller jävligt kunnig och ha någon stans och skruva. Sen kan ju fördelningen mellan $$$ och skruvkunnig variera. Men totalt bör funktionen gå ihop med bilen. Det finns inget som är så tråkigt som att äga en bil som är trasig och sen har man inte råd att fixa den.

E
Mu
531
Mullret
330xd Sedan E90 -07
i3 - 14
Föregående ägares service på bilen är avgörande. Dåligt servad eller servad hos "Mr. bil-fix" gör bilen helt ointressant.
Bara att tänka sig vad en repad cylinder kan kosta att fixa... Huga

M3/// Mullret
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.